تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
plusresetminus
حزب الله:نتایج یک بررسی نشان داده مهم‌ترین موزه‌های جهان با کاهش ۷۷ درصدی بازدیدکنندگان روبه‌رو و به طور متوسط ۱۴۵ روز را در سال گذشته تعطیل بودند.
۰
کد مطلب : ۲۵۰۵۳۹
آمار فاجعه‌بار موزه‌های مهم دنیا در سال ۲۰۲۰
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، موزه‌ها در سراسر جهان طی یک سال گذشته با سنگین‌ترین پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم کرده‌اند و شمار بازدیدکنندگان موزه‌ها از ۲۳۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ به ۵۴ میلیون نفر در ۲۰۲۰ نزول داشته که از کاهش ۷۷ درصدی مراجعه کنندگان به موزه‌ها در این بازه زمانی حکایت دارد.
بررسی سالانه نشریه «آرت نیوز پِیپر» که شامل ۲۸۰ موزه مهم در سراسر جهان بوده است نشان می‌دهد این موزه‌ها در سال گذشته به طور متوسط ۱۴۵ روز درهای خود را به روی مردم بسته‌اند.
موزه ملی چین که دومین موزه پربازدید جهان پس از لوور فرانسه است از بتدای ژانویه برای سه ماه به طور کامل تعطیل شد و پس از آن با کاهش ظرفیت ۹۰ درصدی بازگشایی شد و شمار بازدیدکنندگان از روزانه ۳۰ هزار نفر به تنها سه‌هزار نفر کاهش یافت.
در اروپا، دو کشور ایتالیا و فرانسه طولانی‌ترین مدت قرنطینه و محدودیت‌های مسافرتی شدیدتری را در مقایسه با سایر کشورها تجربه کردند که همین امر موجب اُفت چشمگیر فعالیت‌های گردشگری در این دو کشور نیز شد. به عنوان نمونه، بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، شهر توریستی پاریس در سال گذشته تنها پنج درصد از ظرفیت گردشگری خود را دریافت کرد و سه موزه اصلی فرانسه شامل لوور، مرکز ملی هنری و فرهنگ «ژرژ پمپیدو» و موزه «اورسی» کاهش ۷۳ درصدی را در جذب بازدیدکننده به ثبت رساندند و در مجموع از ۱۶.۵ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۱۹ به ۴.۵ میلیون بازدیدکننده بسنده کردند.
موزه لوور گزارش داده در سال گذشته میلادی زیان حدود ۹۰ میلیون یورویی را به سبب بحران جهانی کرونا متحمل شده است.
در بریتانیا نیز موزه‌ها بیش از نیمی از سال را تعطیل بودند و در مجموع کاهش ۷۷ درصدی بازدیدکننده‌ها راتجربه کردند. همچنین موزه «موزه دل پرادو» در شهر مادرید اسپانیا با تعطیلی ۸۰ روزه در مجموع ۷۸ درصد از مخاطبان خود را در مقایسه با سال گذشته آن از دست داد.
آمریکا که با بیش از نیم میلیون قربانی در صدر کشورها با بالاترین نرخ فوت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان قرار دارد، دارای قوانین و پروتکل‌های متفاوتی در ایالت‌های مختلف است و شرایط بازدید موزه‌ها با توجه به موقعیت جغرافیایی آن‌ها متفاوت بوده است. بسیاری از موزه‌ها و گالری‌های هنری هنوز در کالیفرنیا تعطیل هستند اما موزه «کریستال بریج» در آرکانزاس در ماه ژوئن بازگشایی شد.
موزه «گوگنهایم» نیویورک نیز با ۸۸ درصد کاهش مخاطبان، بیشترین سقوط را در مقایسه با آمار قبلی تجربه کرده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین