تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
plusresetminus
حزب الله:با پایان مناسبت نوروز و در امتداد پخش سریال های نوروزی، تلویزیون بلافاصله با مناسبت مهم دیگری به نام رمضان مواجه می شود که پخش سریال در این مناسبت از جایگاه ویژه ای برخوردار است. بر این اساس تاکنون چهار سریال به عنوان گزینه اصلی پخش در رمضان ۱۴۰۰ معرفی شده اند تا مخاطب روزه داری که امسال با بحرانی به نام کرونا هم مواجه شده است را برای لحظاتی پای جعبه جادو بنشاند.
۰
کد مطلب : ۲۵۰۵۳۷
۴ سریال رمضان ۱۴۰۰ کدامند؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در میان سریال هایی که برای پخش رمضانی به عنوان گزینه اصلی مطرح هستند، دو سریال از برادران افخمی ـ بهروز و علیرضا ـ دیده می شود. فصل چهارم «بچه مهندس» که مخاطب پیشتر با فضای آن آشناست و همچنین ساخته جدید سعید سلطانی، کارگردان «ستایش» که به نظر می رسد باز هم در همان حال و هوا قرار گیرد، از دیگر مجموعه های مناسبتی امسال تلویزیون هستند.
در ادامه به تفصیل درباره سریال های رمضان ۱۴۰۰ توضیح داده شده است:
«احضار»؛ سریالی در امتداد مجموعه های ماورایی؟

سریال «احضار» به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما این روزها در حال تولید است. کارگردانی که پیشتر از او سریال هایی چون «تب سرد»، «او یک فرشته بود»، «پنجمین خورشید» و «پنج کیلومتر تا بهشت» را در مناسبت رمضان دیده ایم. می توان گفت افخمی با ساخت سریال «او یک فرشته بود» که در رمضان ۱۳۸۴ از شبکه دو پخش شد، گونه ای جدید با نام ماورایی را به تلویزیون آورد و پس از آن در همین ژانر مجموعه «پنج کیلومتر تا بهشت» را ساخت.
از قصه مجموعه «احضار» برداشت خاصی نمی شود، اما آنچه در تیزر منتشرشده از این سریال مشاهده شده، می توان از این سریال به عنوان مجموعه ای که دارای فضایی ماورایی است، یاد کرد و البته اینگونه عنوان شده که قرار است به نقد عرفان‌های کاذب نیز بپردازد.
در خلاصه داستان مجموعه «احضار» آمده است:
مائده و زهره دختر عمه و دختر دایی یکدیگر هستند. آن‌ها همراه با دو تن از دوستان خود، سوسن و شکیبا، برای یک سفر تفریحی عازم شمال شده‌اند. گرچه هر چهار نفر ظاهرا از دوستان صمیمی یکدیگر هستند اما یکی از آن‌ها نسبت به مائده حسادت می‌ورزد و دل خوشی از او ندارد. این سفر بهانه‌ای می‌شود تا کینه‌ورزی‌های او برملا شود. با پیوستن محسن ـ خواستگار قبلی مائده ـ به این جمع حوادثی رقم می خورد که زندگی و سرنوشت مائده و زهره را دگرگون می‌کند.
با پایان یافتن تصویربرداری بخش‌های شمال سریال، گروه هم‌اکنون در تهران مشغول ادامه کار هستند.
در این مجموعه آرش مجیدی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، مرتضی کاظمی، آدرینا صادقی، مینو آذرمگین، نازنین هاشمی، دینا هاشمی و میلاد میرزایی بازی دارند و به گروه بازیگران افسانه چهره‌آزاد، علی دهکردی، خیام وقار کاشانی، درسا بختیار، غزال نظر و صالح میرزاآقایی نیز اضافه شدند.
«بچه مهندس ۴» پس از حذف روزبه حصاری

فصل اول از سریال «بچه مهندس» در ۳۰ قسمت، رمضان ۹۷ از شبکه دو سیما پخش شد. پخش فصل دوم این سریال نیز از دی ۹۷ شروع و در بهمن ۹۷ به پایان رسید. سپس ساخت «بچه مهندس» برای یک فصل دیگر تمدید شد و فصل سوم آن در رمضان ۹۹ روی آنتن رفت و حالا تاریخ پخش فصل چهارم سریال «بچه مهندس» در ماه رمضان ۱۴۰۰ مشخص شده است.
روزبه حصاری، بازیگر نقش جواد جوادی بود که در فصل جدید این مجموعه حضور ندارد. چندی پیش سعید سعدی تهیه کننده سریال اعلام کرد که به دلیل درخواست‌های نامتعارف و غیرحرفه‌ای روزبه حصاری، این بازیگر از پروژه کنار گذاشته شده است. سعید سعدی «محمدرضا رهبری» را به عنوان نقش جایگزین انتخاب کرد.
فصل چهارم مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس» به کارگردانی احمد کاوری در ماه رمضان از شبکه دوم سیما روی آنتن خواهد رفت. گروه تولید این مجموعه با اتمام بخش‌های مربوط به شهر مشهد هم‌اکنون در پایتخت مشغول تصویربرداری سکانس‌های پایانی هستند.
ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، محمدرضا رهبری، مهشید جوادی، سیما خضرآبادی، سهند جاهدی، کورش سلیمانی، عبدالرضا اکبری، عباس جمشیدی‌فر، سیاوش چراغی‌پور، شیوا خسرومهر، عزت‌الله مهرآوران، شهین تسلیمی، محمدرضا هدایتی، امید روحانی، رضا استادی، رحیم نوروزی، علیرضا جلالی‌تبار، بهنام شرفی، وحید نفر، ساغر عزیزی، رضا نامداری، روشنگ سه‌گله، پرویز بزرگی، حسین شمس‌آبادی، مونا خوارزمی، حسن ولیخانی، گروه بازیگران فصل چهارم این سریال را تشکیل می‌دهند.
«یاور» یادآور «ستایش»؟

سریال «یاور» به کارگردانی سعید سلطانی نیز که از گزینه های پخش رمضانی برای شبکه سه سیما است.
این سریال ۳۰ قسمتی ملودرامی اجتماعی است که در برخی از قسمت‌ها نیز با ژانر معمایی و تم جوانمردی همراه شده است.
بازیگرانی که در سریال «یاور» ایفای نقش می کنند، عبارتند از: داریوش ارجمند، امید علیمردانی، ارسلان قاسمی، محمد حاتمی، زهرا سعیدی، شبنم فرشادجو، فقیهه سلطانی، مهوش افشارزاده و  اسماعیل محرابی.
داریوش ارجمند بازیگر نقش اصلی سریال «ستایش»، در این سریال هم در نقش یاور به عنوان نقش اصلی سریال به ایفای نقش می پردازد. امید علیمردانی هم که او را بیشتر به کاراکتر رستم سریال «ستایش» می شناختند، در این سریال همچنان نقش رستم را بازی می‌کند.
«رعد و برق»؛ یادی از سیل نوروز ۹۹ در دوران کرونا!

«رعد و برق» پنجمین سریال تلویزیونی است که بهروز افخمی آن را کارگردانی کرده و روایتی از مناطق سیل زده‌ای است که نوروز سال گذشته درگیر شدند. این سریال که از مدت ها پیش در حال تولید است برای پخش رمضانی انتخاب شده است.
سریال «رعد و برق» به تهیه کنندگی داوود هاشمی با تصویربرداری در استان های لرستان، خوزستان، گلستان و تهران به روزهای پایانی تصویربرداری در شهر گرگان رسیده است.
این سریال به طور همزمان مراحل فنی را نیز طی می کند و قرار است ماه مبارک رمضان از شبکه پنج سیما پخش شود.
محمد فیلی، مهران رجبی، شهین تسلیمی، مختار سائقی، شهرام قائدی، مهدی زمین پرداز، مرتضی کاظمی، نیوشا مدبر، مریم عبادی، سیما محمدی، مزدک رستمی، حسن اسدی، ویدا موسوی، سپیده موسوی، امیر موسوی، ابراهیم یوسفی، مجید درستی و... از جمله بازیگرانی هستند که جلوی دوربین این سریال رفته اند.
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین