تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
plusresetminus
حزب الله:وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کرونا بحرانی جدی برای همه مشاغل ایجاد کرد گفت: آموزش و پرورش در معرض آزمونی سخت قرار گرفته است.
۰
کد مطلب : ۲۵۰۵۳۲
۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در سامانه شاد ‌فعال شدند‌ / فرهنگیان از آزمون کرونا سربلند بیرون آمدند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،وی عنوان کرد: به سرعت روش‌های جدید به کار گرفته شد و در گام نخست از تلویزیون که تجربه از آموزش در دوران دفاع مقدس داشت، کمک گرفتیم از هشت تا 40 برنامه در چهار شبکه روی آنتن رفت.
حاجی‌میرزایی ادامه داد: کمک بسیار خوبی بود اما با مشکلات اساسی مواجه شد زیرا اگر ارتباط معلم و دانش‌آموز قطع شود، عوارضی به دنبال خواهد داشت ضمن اینکه آمار درستی از مخاطبان نداشتیم.
وی افزود: به تدریج فرهنگیان به سمت شبکه‌های مجازی رفتند و ما تاکید داشتیم که آموزش تعطیل نشود و هر کس از هر روشی که می‌توانست، آموزش را ادامه می‌داد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در همین شرایط به دنبال ایجاد بستری برای آموزش بودیم تا بتواند یک پنجم جمعیت کشور را به یکدیگر متصل کند و شبکه شاد به این ترتیب تشکیل شد و در طول این زمان یعنی از فروردین‌ماه سال گذشته، کار را آغاز کرد و اکنون بیش از 12 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز در این سامانه احراز هویت و فعال شدند.
وی با بیان اینکه این فضا، فضای امنی است گفت: در این فضا بالغ بر 11 میلیارد فایل آموزشی مبادله شده و پیوند خوبی بین معلمان و دانش‌آموزان برقرار است و علاوه بر آن ارتباط خوبی بین وزارت آموزش و پرورش و مناطق آموزشی برقرار شده است.
حاجی میرزایی اظهار داشت: معلم مسئول آموزش دانش‌آموزان است و هیچ یک از ابزارها هرگز نمی‌تواند جای معلم را بگیرد بلکه به کمک معلم آمد تا آموزش در این شرایط را تسهیل کند.
وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که کسی به دلیل عدم دسترسی به امکانات و ابزار از آموزش دور نماند به نحوی که در بررسی‌های انجام شده، سه دهم درصد دانش‌آموزان آموزش خود را پیگیری نکرده بودند که تلاش می‌کنیم همین آمار را به نحوی جبران کنیم.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: طبیعی است که هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود و یکی از نگرانی‌ها، دسترسی دانش‌آموزان به اینترنت بود که در این راستا ساماندهی در سامانه شاد انجام شده است.

حاجی میرزایی عنوان کرد: این فضا فرصت‌هایی به وجود آورد که یکی از آنها افزایش توانمندی‌های معلمان است و این توانمندی‌ها باید بیشتر شود.
وی با بیان اینکه صدها هزار محتوای آموزشی تولید شده است، افزود: اینها ذخیره‌های ارزشمند است که می‌تواند به کیفیت تدریس کمک کند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همه مشاغل در معرض این بحران جدی مورد آزمون قرار گرفتند و فرهنگیان در یک آزمون سخت قرار گرفتند و در شرایطی که کار آنها چند برابر شد، جلوه‌های نابی از خلاقیت و سخت‌کوشی از آنها به نمایش گذاشته شد و همه تلاش کردند که آسیب‌های کرونا را به حداقل ممکن برسانند.
حاجی میرزایی بیان کرد: تجربیاتی که در این دوران کسب شده به طور قطع در دوران پسا کرونا به نحو شایسته مورد استفاده قرار گرفت و به طور قطع کارآمد خواهد بود.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین