تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
plusresetminus
حزب الله:یکی از نمایندگان پارلمان عراق با اشاره به اینکه نظامیان آمریکایی تهدیدی مستقیم علیه این کشور هستند خواستار خروج آنها در اسرع وقت شد.
۰
کد مطلب : ۲۵۰۵۳۱
نماینده پارلمان عراق: تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از عراق برگشت ناپذیر است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «محمد البلداوی» نماینده وابسته به ائتلاف فتح عراق از نیروهای خارجی در این کشور به عنوان تهدیدی مستقیم برای امنیت کشورش یاد کرد و بر خروج این نیروها اصرار کرد.
وی افزود: وظیفه دولت کنونی این است که اقداماتی که از سوی دولت سابق در زمینه نیروهای خارجی شروع شده است را ادامه بدهد.
وی تاکید کرد: این نیروها تهدید کننده امنیت کشور و کل منطقه هستند زیرا قصد دارند که عراق را سکویی برای حمله به کشورهای همسایه قرار دهند و این غیرقابل قبول است.
البلداوی گفت: ما خواهان زندگی در کشوری باثبات هستیم. آمریکا قصد دارد که از عراق به عنوان عرصه‌ای برای بحران‌هایش بهره برداری کند.
وی ضمن تاکید بر توان نیروهای امنیتی برای تامین امنیت این کشور افزود: نیروهای امنیتی عراق توان کنترل اوضاع امنیتی و دفع هرگونه خطر تروریستی را دارند.
البلداوی ادامه داد: تصمیم خروج نیروهای خارجی از عراق برگشت ناپذیر است و این تصمیمی ملی و متعلق به همه عراقی‌هاست.
یادآور می‌شود که با وجود مصوبه خروج نظامیان آمریکایی از عراق اما واشنگتن از خارج کردن نیروهایش طفره می‌رود و نه تنها نظامیانش را از عراق خارج نکرده است بلکه اقدام به تقویت پایگاه‌های نظامی خود با سامانه های پدافندی کرده است. این در حالی است که گروه‌های مقاومت عراق بر انجام عملیات علیه نظامیان آمریکایی تا زمانی که از عراق خارج نشوند، تاکید کرده‌اند.
«جعفر الحسینی» سخنگوی کتائب حزب الله عراق چند روز قبل گفت: مذاکرات با اشغالگران آمریکایی ارزشی ندارد زیرا ملت عراق تصمیم خود را درباره پایان دادن به حضور اشغالگران گرفته است. مقاومت عراق به فشار بر آمریکا ادامه خواهد داد و تصمیش بر پایان دادن به حضور اشغالگران است.
«جواد الطلیباوی» سخنگوی عصائب اهل الحق عراق هم در توییتی اعلام کرده بود: تصمیم قاطع از سوی مقاومت برای ادامه عملیاتش تا بیرون راندن اشغالگران آمریکایی و بستن همه پایگاه‌های نظامی آن در عراق گرفته شده است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین