تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
plusresetminus
حزب الله:تیم فوتبال فولاد ایران هفته آینده در دیداری سرنوشت‌ساز در عربستان به مصاف العین امارات می‌رود؛ پرافتخارترین و متمول‌ترین تیم امارات می‌رود، آن هم در شرایطی که نماینده ایران به دلیل حکم فدراسیون فوتبال ایران از فعالیت در فصل نقل و انتقالات محروم بود.
۰
کد مطلب : ۲۵۰۵۱۴
فولاد-العین؛ جنگ‌ نابرابر در ریاض
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، تیم فولاد خوزستان که پس از شش سال جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده، در شرایطی پای به این رقابت ها خواهد گذاشت که میزبانی دیدار پلی آف از اهواز به ریاض منتقل شد تا کار برای شاگردان جواد نکونام سخت تر از گذشته شود. با این حال العین در فصل جاری شرایط چندان خوبی ندارد و فولاد امکان پیروزی مقابل این تیم را خواهد داشت.
* وضعیت در جدول: تیم العین که جمعه شب در مقابل النصر سه بر یک شکست خورد، در لیگ امارات رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. شاگردان پدرو امانوئل از ۲۳ بازی تنها ۳۷ امتیاز کسب کرده و با صدر جدول ۱۶ امتیاز فاصله دارند. این در حالی است که تنها سه بازی تا پایان فصل باقی مانده و با این شرایط کسب سهمیه آسیایی برای فصل بعد دور از انتظار است.
* کادرفنی کنونی: هدایت تیم العین برعهده پدرو امانوئل سرمربی آنگولایی و نسبتا جوان است. او که سابقه ۷ سال بازی در پورتو را دارد، مربیگری اش را از همین تیم پرتغالی آغاز کرد و سپس به تیم آلمریای اسپانیا هم رسید که مالکیت آن با وزیر ورزش عربستان است. امانوئل همچنین یک دوره کوتاه در التعاون عربستان مربیگری کرد و حالا به العین آمده است. دستیاران او، آنالیزور و فیزیوتراپیست تیم العین هم پرتغالی هستند و تنها آندره گالوه برزیلی به عنوان مربی بدنساز در این تیم حضور دارد. 
دالیچ، مامیچ، فوساتی، متسو، وینفرد شفر، میلان ماچالا، والتر زنگا، وینگادا سابقه سرمربی‌گری در این تیم را دارند.
* فهرست بازیکنان: العین پنج ملی پوش در ترکیب تیم ملی امارات دارد که سه بازیکن اصلی هستند، خالد عیسی، کایو کانیدو و دیگری بندر الاحبابی بازیکن 30 ساله در خط میانی. بنفش پوشان در ترکیبشان بازیکنان جوانی چون مهند سالم را هم دارند و در خط هافبک این تیم بلوشی حضور دارد. العینی ها همچنین 7 بازیکن خارجی دارند که سه تا از آن‌ها برای لیگ قهرمانان خط می‌خورند تا لابا کوجو فو دو (توگو)، شیوتانی (ژاپن)، اریک مندز و رافائل پریرا ( برزیل)  در لیگ قهرمانان بازی کنند. لابا کودجو مهاجم توگویی برترین گلزن این تیم نیز هست.
* سیستم بازی: نماینده امارات در اغلب بازی ها با ترکیب ۴۳۳ به زمین می‌رود. مثلث خط حمله العینی ها را معمولا لابا کوجو فودو به همراه دو بازیکن دیگر تشکیل می‌دهد؛ کایو و یا الاحبابی. ترکیب آخرین دیدار العین برابر النصر  را مرور می‌کنیم:
خالد عیسی، سعید جمعه، شیوتانی، مهند سالم، اریک مندز، احمد برمان، محمد عباس، یحیی نادر، خالد البلوشی، بابا کودجو و بندر الاحبابی.
* بازی های اخیر: العین در سال جدید تنها یک بار توانسته دو پیروزی متوالی را کسب کند که این برای تیمی در حد و اندازه های العین به هیچ عنوان آمار مناسبی نیست. حریف فولاد در شش بازی اخیر، دو شکست، دو برد و دو تساوی کسب کرد. آن ها با 4 گل الوحده را شکست دادند تا یک برد فوق العاده را رقم زده باشند اما با این حال شکست برابر بن یاس کار این تیم برای رسیدن به سهمیه آسیایی را سخت کرد.
* افتخارات:
۱۳ قهرمانی لیگ امارات، ۷ قهرمانی جام پادشاهی، ۵ سوپرکاپ، ۱ لیگ کاپ، و قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۳.
*تقابل با رئال مادرید: 
العینی‌ها در سال ۲۰۱۸. به عنوان میزبان در جام باشگاه‌های جهان حضور یافتند، ابتدا تیم ولینگتون از استرالیا را در ضربات پنالتی شکست دادند و سپس نماینده تونس را با سه گل در هم کوبیدند. در دیدار ما قبل فینال نیز برابر ریور پلاته به تساوی رسیدند و در ضربات پنالتی موفق شدند تا بازی را مال خود کنند و به فینال مسابقات راه پیدا کنند. در دیدار فینال برابر رئال مادرید قرار گرفتند و با نتیجه چهار بر یک شکست خوردند، شیوتانی مدافع کنونی العین تک گل این تیم در آن دیدار را به ثمر رساند.
منبع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین