کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بخشنامه دستمزد ۱۴۰۰ ابلاغ شد/ افزایش حق مسکن کارگران به دولت رفت

مهر , 16 فروردين 1400 ساعت 14:40

حزب الله:
عضو شورای عالی کار از ابلاغ بخشنامه دستمزد ۱۴۰۰ به ادارات کار استانها خبر داد و گفت: علاوه بر این، افزایش کمک هزینه مسکن کارگران نیز جهت تصویب نهایی از سوی وزیر کار تقدیم دولت شده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدرضا تاجیک  در مورد اینکه مصوبه شورای عالی کار برای افزایش حق مسکن سال جاری کارگران چه زمانی جهت تصویب نهایی به دولت ارسال می‌شود، اظهار داشت: افزایش حق مسکن نیاز به تصویب در دولت دارد و وزیر کار نیز در آخرین جلسه شورای عالی کار (اواخر اسفندماه) اعلام کرد که افزایش کمک هزینه مسکن را با قید فوریت به دولت ارسال می‌کند تا از ابتدای سال اجرا شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: مطابق با اخبار اعلام شده، درخواست افزایش کمک هزینه مسکن کارگران به دولت ارسال شده و هر زمان در دولت تصویب شود، باید از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ در دستمزد کارگران لحاظ شده و مابه‌التفاوت ماه‌های قبل از آن به کارگران پرداخت شود.
وی با یادآوری اینکه مصوبه شورای عالی کار افزایش کمک هزینه مسکن از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان است، گفت: کمک هزینه مسکن حتی اگر در ماه‌های بعد از فروردین ماه هم در دولت تصویب شود، کارفرمایان مکلف هستند که معوقات را از فروردین ماه اعمال کنند.
وی درباره اینکه آیا بخشنامه دستمزد ۱۴۰۰، مصوبه شورای عالی کار، به ادارات کار استان‌ها ابلاغ شده است، یا خیر، گفت: بخشنامه دستمزد ۱۴۰۰ ابلاغ شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، برای مشاهده بخشنامه دستمزد ۱۴۰۰ به اینجا مراجعه کنید.


کد مطلب: 250505

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/250505/بخشنامه-دستمزد-۱۴۰۰-ابلاغ-افزایش-حق-مسکن-کارگران-دولت-رفت

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com