تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
plusresetminus
حزب الله: آغاز سال جدید هم چراغ بورس را سبز نکرد و شاخص کل بورس که در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد وارد سال جدید شده بود، در هفت روز فعالیت خود در این روز دوباره به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد عقبگرد کرد؛ اتفاقی که یک کارشناس بازار سرمایه دلیل آن را ابهامات موجود در حوزه های اقتصادی و سیاسی می داند و بر این باور است که باید منتظر انتخابات ریاست جمهوری و نگرش دولت جدید به بازار سرمایه بود.
۰
کد مطلب : ۲۵۰۴۶۳
پیش‌بینی روند بورس در ماه‌های آینده
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،روزبه شریعتی  با بیان اینکه بازار سرمایه همچنان از ابهامات مختلفی رنج می‌برد، توضیح داد: عوامل و ابهامات تاثیرگذاری مانند آینده سیاست خارجی، توافقات ایران و آمریکا، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، مرحله گذاری که شکل می‌گیرد تا دولت جدید روی کار بیاید و نگرش دولت جدید به بازار و ... روی بازار سرمایه سایه انداخته است.
وی با تاکید بر اینکه اگر میزان صادرات نفت یک میلیون بشکه بماند، احتمالا با کسری بودجه حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان مواجه خواهد بود، گفت: جبران این کسری بودجه قطعا از طریق انتشار اوراق خواهد بود و حجم چاپ اوراق تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان باعث افزاش نرخ بهره و آسیب به بازار سرمایه می‌شود.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در حال حاضر بین سرمایه گذاران بورسی چنددستگی وجود دارد، توضیح داد: برخی سرمایه گذاران مردمی هستند که به شدت آسیب دیده اند و بسیاری از آنان سرمایه خود را می‌خواهند. قشر دیگر سرمایه گذاران قدیمی بازار هستند که ذهنیت خوش بینانه ای دارند و توافقات سیاسی زودهنگام و ورود حجم قابل توجهی ارز به داخل کشور را پیش بینی می‌کنند. قشر دیگری هم هستند که با توجه به ابهامات مذکور، ترجیح می‌دهند محتاط عمل کنند.
شریعتی با اشاره به دامنه نوسان نامتقارن گفت: شورای عالی بورس و سازمان بورس با هدف اینکه هیجانات منفی به بازار اسیب بیشتری نزند دامنه نوسان دو درصدی را تعیین کردند که این موضوع نقدشوندگی را فدا کرده است.
وی ادامه داد: باید صبر کرد و منتظر ماند. البته اتفاق اقتصادی خاصی رخ نمی‌دهد و بیشتر جو روانی است. البته بازارهای موازی کار خود را می‌کنند، دلار در محدوده ۲۵ هزار تومان است اما بازار مسکن نرخ دلار را بالای ۳۰ هزار تومان می‌بیند و حجم معاملات مسکن نیز افزایش یافته است.
این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بازار سرمایه در این روزها گران نیست، اظهار کرد: مگر اینکه قرار است اتفاق خارق العاده ای در قیمت دلار یا نرخ سود سپرده رخ دهد. مثلا نرخ سود سپرده به ۳۰ درصد برسد. اما باید گفت با دلار ۲۵ هزار تومانی و نرخ سود سپرده ۲۰ درصد، بازار سرمایه بازار جذابی است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین