کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش ۲۵ درصدی تولید مرغ/ بازار مرغ تهران به زودی به آرامش می‌رسد

باشگاه خبرنگاران جوان , 16 فروردين 1400 ساعت 9:11

حزب الله:
مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به عرضه حدود ۱۴۰۰ تن مرغ در تهران و تامین از استان های دیگر به زودی بازار مرغ به آرامش می‌رسد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علی کمالی سروستانی مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی از آرامش حاکم بر بازار مرغ خبر داد و گفت: پیرو تصمیم اخیر قرارگاه ساماندهی مرغ مبنی بر اصلاح قیمت مصوب، آرامشی در سطح تولید و بازار ایجاد شده است.

وی افزود: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته از استان های شمالی حدود ۱۴۰۰ تن مرغ به استان تهران ارسال شد که با این وجود بازار بهمن و پیروزی از مرغ اشباع شد و این جریان همواره ادامه دارد.

کمالی سروستانی ادامه داد: با استمرار روند افزایش عرضه  صف دریافت مرغ و نابه سامانی بازار از بین می رود.

این مقام مسئول افزایش میزان جوجه ریزی و سن کشتار از ۴۵ به ۵۰ روز را یکی دیگر از عوامل موثر در آرامش بازار مرغ برشمرد و گفت: با افزایش سن کشتار، حداقل ۲۵ درصد گوشت مرغ بیشتری تولید می شود که با این وجود میزان عرضه فراتر از نیاز خواهد بود، از این رو به مردم اطمینان می دهم که جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود در تولید یا عرضه مرغ وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مرغداران به امر تولید دلگرم شدند، گفت: با اصلاح قیمت مصوب و اعلام نرخ ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان برای هر کیلو مرغ زنده و ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان برای مرغ گرم، فاصله قیمت نرخ دولتی با بازار آزاد کم شده و طی روزهای آتی از بین می رود، ضمن آنکه با افزایش تولید بیش از نیاز کشور، تمامی مشکلات قبلی در خصوص بازار مرغ مرتفع می شود.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین ذرت و کنجاله سویا وجود ندارد، بیان کرد: هم اکنون ۱۰۰ درصد کنجاله و ذرت مورد نیاز با نرخ مصوب تامین می شود، حتی در دوران تعطیلات هم تمامی نهاده مورد نیاز از طریق سامانه تامین شد و پشتیبانی تعطیل نبود.

وی ادامه داد: استان های تامین کننده مرغ تهران موظف به تامین مرغ بیشتری شدند که با توزیع نهاده از طریق سامانه بازارگاه مشکلی در عرضه مرغ نداریم. بنابر تمهیدات  صورت گرفته  این نوید را  می دهم که ماه رمضان بازار متعادلی پیش رو خواهیم داشت.

کمالی سروستانی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ وجود ندارد، بیان کرد: مردم به میزان نیاز مرغ خریداری کنند و نیازی به دپو و احتکار خانگی نیست.

سرپرست اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به نقش موثر اصلاح قیمت مصوب در پایداری تولید گفت: با قیمتی که اخیرا برای مرغ تعیین شده، مرغداران زیان نمی کنند که با این وجود رغبت بیشتری برای جوجه ریزی دارند.

به گفته وی، استان های تامین کننده مرغ تهران موظف به تامین مرغ بیشتری شدند که با توزیع نهاده از طریق سامانه بازارگاه مشکلی در عرضه مرغ نداریم. بنابر تمهیدات  صورت گرفته  این نوید را نوید می دهم که ماه رمضان بازار متعادلی پیش رو خواهیم داشت.

کمالی سروستانی با اشاره به اینکه مشکلی در تولید مرغ وجود ندارد، بیان کرد: مردم به میزان نیاز مرغ خریداری کنند و نیازی به دپو و احتکار خانگی نیست.

کمالی سروستانی در پایان با بیان اینکه بازار مرغ تهران به زودی به آرامش می رسد، تصریح کرد: با توجه به میزان جوجه ریزی و ازدیاد عرضه به مردم توصیه می کنم که تعجیلی در خرید بیش از نیاز خود نداشته باشند چرا که مرغ به اندازه کافی وجود دارد و روزانه از ۵ تا ۶ استان تولیدی، مرغ وارد تهران می شود‌.


کد مطلب: 250426

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/250426/افزایش-۲۵-درصدی-تولید-مرغ-بازار-تهران-زودی-آرامش-می-رسد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com