تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
plusresetminus
حزب الله:تازه‌ترین تحقیقات محققان خبر از انتقال ماده شیمیایی و سمی فرمالدئید توسط برخی ماسک‌ها می‌دهد.
۰
کد مطلب : ۲۵۰۴۲۳
ماده‌ای سمی و خطرناک در برخی از ماسک‌ها/ فرمالدئید چه بلایی سر ما می‌آورد؟

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،
با توجه به موضوع اپیدمی ویروس کرونا و الزام استفاده افراد از ماسک؛  تحقیقات محققان از انتقال ماده شیمیایی و سمی فرمالدئید توسط برخی از ماسک ها به بدن انسان خبر می دهد. طبق تحقیقات جدید این ماده علائمی مانند گرفتگی سینه، حالت تهوع و آبریزش و سوزش چشم را در افراد ایجاد می‌کند.

تازه‌ترین تحقیقات محققان که در روزنامه دیلی میل منتشر شده است نشان می دهد که ماده شیمیایی و سمی فرمالدئید توسط برخی ماسک‌ها به بدن انسان منتقل می‌شود.

ماده شیمیایی فرمالدئید جزو مواد سمی و خطرناکی است که مواردی مانند تهوع، گرفتگی و سوزش سینه و گلو، آبریزش و سوزش چشم و در برخی موارد حساسیت‌های پوستی را ایجاد می‌کند.

در واقع تماس‌هایی که حاوی ماده شیمیایی فرمالدئید باشند و استفاده طولانی مدت از ماسک حامل این ماده باعث ایجاد مشکلاتی در سلامت افراد خواهد شد. با توجه به افزایش تقاضای ماسک در سطح جهانی، تولید و دسترسی به ماسک‌های استاندارد سخت‌تر شده است. این موضوع معضل ماسک‌های غیراستاندارد و در خطر قرار گرفتن سلامت افراد را افزایش داده است.

طبق تحقیقاتی که در انستیتوی هامبورگ صورت گرفته، برخی از ماسک‌ها باعث بروز بثورات پوستی در استفاده‌کنندگان شده است. از طریق این نوع ماسک‌ها، مواد سمی خطرناک وارد ریه افراد می‌شود. البته برخی مواد شیمیایی خطرناک دیگر مثل آنیلین در ماسک‌ها وجود دارد که خود از عوامل ایجاد سرطان است.

در تحقیقات صورت گرفته توسط این انستیتو، ماسک‌های آبی رنگ هم حاوی میزانی "کبالت" هستند.

پروفسور براونگارت به عنوان مدیر انستیتوی محیطی هامبورگ معتقد است که مردم برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا ماسکی که حاوی مواد شیمیایی مختلف است و هرگز مورد آزمایش قرار نگرفته است را استفاده می‌کنند که خود در طولانی‌مدت می‌تواند خطری بالقوه تلقی شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین