کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر بهداشت:

محدودیت‌ها متناسب با رنگ‌بندی جدید شهرها ابلاغ می‌شود/مراکز ۱۶ساعته گسترش یابد

ایسنا , 15 فروردين 1400 ساعت 15:51

حزب الله:
وزیر بهداشت ضمن اشاره به توقف اعمال غیراورژانس در بیمارستانها در شرایط کنونی کرونا و با تاکید بر لزوم گسترش فعالیت مراکز منتخب ۱۶ ساعته، در عین حال گفت: در آینده نزدیک شاهد تغییر متغیرهای رنگ بندی های شهرهای کشور و در نظر گرفتن مولفه های تاثیرگذار مانند ویروس جهش یافته خواهیم بود و محدودیت ها متناسب با رنگ بندی های جدید، ابلاغ خواهد شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر سعید نمکی در دوازدهمین اجلاس مجازی روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: مردم، دعاگو، سپاسگزار و قدردان خادمان خودشان در نظام سلامت هستند و به آنها احترام می گذارند. از ابتدای شیوع کرونا در کشور خیلی از دستگاه های اجرایی به کمک نظام سلامت آمدند اما پیشانی این دفاع جانانه، مدافعان سلامت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور بودند.
وی افزود: خیز جدید بیماری با خیزهای قبلی، متفاوت است. یکی دو روز قبل به معاون محترم درمان تاکید کردم که فعلا اعمال غیر اورژانسی لغو شود تا با مشکل کمبود تخت های بیمارستانی در کشور روبرو نشویم چون رفتار ویروس جهش یافته با ویروس قبلی متفاوت است. 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی حتما باید تعداد مراکز منتخب ۱۶ ساعته، فعال تر شود و گسترش پیدا کند و در این مراکز، داروهای سرپایی آنتی وایرال به ویژه در مراحل اولیه بیماری، تست های تشخیصی و تیم های مراقبتی برای افراد در تماس با بیماران حضور داشته باشند تا مراجعات بیمارستانی کنترل شود.
نمکی تاکید کرد: در فضای مجازی نوشتم که برخی تصور می کنند که تغییر منحنی بیماری در کشور، با فتوشاپ انجام می شود اما برای کاهش هر نیم میلی متری از این منحنی ها، عرق هزاران کارمند و زحمتکش نظام سلامت، خون و جان هزاران فرد پرتلاش و دوری و انتظار هزاران خانواده هزینه می شود.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی گفت: در آینده نزدیک شاهد تغییر متغیرهای رنگ بندی های شهرهای کشور و در نظر گرفتن مولفه های تاثیرگذار مانند ویروس جهش یافته خواهیم بود و محدودیت ها متناسب با رنگ بندی های جدید، ابلاغ خواهد شد. انتظار ما این است که روسای و همکاران ما در دانشگاه ها، همچنان بر روی پروتکل ها ایستادگی و مقاومت کنند. 
گفتنی است در این نشست، گزارش هایی از سوی معاونین وزارت بهداشت و روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی ارائه شد.


کد مطلب: 250416

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/250416/محدودیت-ها-متناسب-رنگ-بندی-جدید-شهرها-ابلاغ-می-شود-مراکز-۱۶ساعته-گسترش-یابد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com