تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
plusresetminus
حزب الله:مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران در حالی از فردا (دوشنبه) ۱۶ فروردین آغاز می‌شود که در نخستین مسابقه، شاگردان هاشمی و شاهین‌طبع به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
۰
کد مطلب : ۲۵۰۳۶۵
آغاز نیمه‌نهایی لیگ بسکتبال با تقابل هاشمی و شاهین‌طبع
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،با به پایان رسیدن رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران، شهرداری گرگان، مهرام تهران، نفت آبادان و شیمیدر قم به عنوان چهار تیم پایانی مسابقات معرفی شدند که از فردا (دوشنبه) ۱۶ فروردین به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی لیگ برخلاف دو دور گذشته بازی‌های پلی‌آف (یک هشتم و یک چهارم) که به شکل ۲ برد از ۳ مسابقه بود، باید با شیوه جدید و ۳ برد از ۵ مسابقه برگزار شوند. با این شرایط هر تیمی که بتواند سه پیروزی را در بازی رو در رو با حریف خود کسب کند، راهی دیدار پایانی خواهد شد.
* شهرداری گرگان - شیمیدر قم
این بازی را می‌توان دشوارترین آزمون شاگردان مصطفی هاشمی در طول لیگ دانست، چرا که شهرداری گرگان با هدایت مهران شاهین طبع تا این لحظه در ۱۴ بازی دور گروهی و ۴ بازی مرحله پلی‌آف هیچ شکستی را در کارنامه نداشته‌ و با آمار ۱۰۰ درصد برد در همه مسابقات پا به این مرحله گذاشته‌ است. ضمن اینکه شاگردان شاهین‌طبع را می‌توان یکی از اصلی‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی دانست.
البته شیمیدر قم نیز در دور پلی‌آف با جذب نفراتی چون "ایکچوکو سومتو دیگو" در پست سنتر و "ایرل ژرود رولند" در پست گارد، از تیم‌هایی بود که به واسطه درخشش این نفرات خصوصا دیگو نیجریه‌ای، تغییرات زیادی در سبک بازی خود داد و با عملکردی قابل قبول در بازی سوم مرحله یک‌ چهارم، از سد تیم سختکوش اکسون تهران تحت هدایت البرز آبکناری عبور کرد.
مسلما یکی از نقاط قوت هر دو تیم نیمکت قدرتمند آن‌ها خصوصا تیم گرگان است. باید دید هاشمی می‌تواند با تکیه بر نقطه قوت تیم خود یعنی استفاده از دیگو و نفراتی چون ارسلان کاظمی در ریباند، از پس تیم بدون باخت گرگان برآمده و نخستین شکست گرگانی‌ها در لیگ را رقم بزند یا خیر.
برنامه بازی‌های شهرداری گرگان و شیمیدر قم :
شهرداری گرگان - شیمیدر قم (دوشنبه ۱۶ فروردین، ساعت ۱۸:۳۰)
شیمیدر قم - شهرداری گرگان (چهارشنبه ۱۸ فروردین، ساعت ۱۸:۰۰)
شهرداری گرگان - شیمیدر قم (جمعه ۲۰ فروردین، ساعت ۱۸:۰۰)
شیمیدر قم - شهرداری گرگان (یکشنبه ۲۲ فروردین، ساعت ۱۶:۰۰)
شهرداری گرگان - شیمیدر قم (سه‌شنبه ۲۴ فروردین، ساعت ۱۶:۰۰)
* مهرام تهران - نفت آبادان
اما در سوی دیگر جدول مسابقات نیز تیم نفت آبادان باید به مصاف صدرنشین گروه ب مسابقات یعنی مهرام تهران، برود. شاگردان علی آرزومندی بعد از شهرداری گرگان بهترین آمار از نظر کسب پیروزی در مسابقات این فصل را داشته‌اند. صمد نیکخواه و هم تیمی‌هایش تنها با یک باخت مقابل شیمدر در دور برگشت و برد در سایر دیدارها  پا به این مرحله گذاشته‌اند.
در مقابل مهرامی‌ها، نفت آبادانی قرار دارد که آن‌ها را می‌توان آخرین قهرمان مسابقات سوپر لیگ بسکتبال دانست، چرا که فصل گذشته مسابقات با وجود صدرنشینی گرگانی‌ها،‌ به دلیل شیوع ویروس کرونا نیمه‌کاره و بدون معرفی قهرمان به پایان رسید.
از جمع چهار تیم موجود در مرحله نیمه‌نهایی، حماد سامری تنها سرمربی است که با بازیکنان داخلی کار می‌کند و هیچ خارجی را در ترکیب تیم خود ندارد. البته این روزها نفراتی چون محمد حسن‌زاده، سعید داورپناه و آرن داودی ستاره‌های ملی‌پوش فعلی و سابقی هستند که در ترکیب آبادانی‌ها خوش درخشیده‌اند و قطعا می‌توانند برای مهرام اذیت کننده باشند.
برنامه بازی‌های مهرام تهران و نفت آبادان (همه بازی‌های این دو تیم ساعت ۱۶:۰۰ و تنها بازی آخر آن‌ها ساعت ۱۸:۰۰ برگزار خواهد شد):
مهرام تهران - پالایش نفت آبادان (سه‌شنبه ۱۷ فروردین ماه)
پالایش نفت آبادان - مهرام تهران (پنج‌شنبه ۱۹ فروردین)
مهرام تهران - پالایش نفت آبادان (شنبه ۲۱ فروردین)
پالایش نفت آبادان - مهرام تهران (دوشنبه ۲۳ فروردین)
مهرام تهران - پالایش نفت آبادان (چهارشنبه ۲۵ فروردین)
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین