کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انجماد مرغ و فروش مرغ سبز ممنوع شد

تسنیم , 15 فروردين 1400 ساعت 10:15

حزب الله:
وزیر جهاد کشاورزی گفت: انجماد و ذخیره سازی مرغ و فروش مرغ با عنوان مرغ سبز و بدون آنتی بیوتیک تا اطلاع ثانونی ممنوع است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه ای به استانداران کشور اعلام کرد که انجماد و ذخیرسازی مرغ و فروش مرغ با عنوان مرغ  سبز و بدون آنتی بیوتیک تا اطلاع ثانونی ممنوع است. شرح این نامه در ذیل این مطلب آمده است.

استانداران محترم
سلام علیکم
با احترام در راستای تصمیمات دومین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور مورخ 1400/1/13 ضمن تاکید مجدد به برگزاری جلسات کمیته ای متناظر استانی، انتظار است پیگیری مصوبات و اجرای موارد مشروحه ذیل در دستور کار قرار گیرد:
1- قطعه بندی در کلیه واحدهای بسته بندی مرغ تا اطلاع ثانوی ممنوع است. ادارات کل دامپزشکی در این خصوص اقدامات لازم را انجام خواهند داد. در صورت مشاهده هر گونه تخلف برابر مقررات از طریق مراجع قضایی با متخلفین برخورد شود.
2- عرضه مرغ قطعه بندی در سطح اصناف و کلیه مراکز فروش تا اطلاع ثانونی ممنوع می باشد.
3- استانداران محترم نسبت به رفع موانع و تسهیل تبادل مرغ مازاد بر نیاز استان که توسط قرارگاه ساماندهی مرغ کشور برای تنظیم بازار سایر استانها برنامه ریزی شده است اقدام نمایند.
4- انجماد و نگهداری مرغ تحت هر عنوانی در سردخانه ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
5- عرضه مرغ به هر شکل و با هر شرایطی در سراسر استانها تنها بر اساس قیمت تمصوب امکانپذیر بوده و فروش مرغ تحت عناوین دیگر نظیر مرغ سبز، بدون آنتی بیوتیک و یا هر عنوان دیگر با قیمت های غیر مصوب تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد.
6- سازمان های صمت و تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه های نظارتی استان با تشکیل اکیپ های بازرسی، ضمن نظارت و پایش مستمر بازار مرغ با متخلفین، محتکرین و گران فروشی تحت هر عنوان برخورد قانونی به عمل آورند. ضمنا اقلام و موارد کشف شده از طریق ادارات صمت استان با قیمت مصوب (مرغ کامل) در سطح بازار عرضه گردد.
7- با توجه به اینکه عمده تخلفات انجام شده در کشتارگاه ها به دلیل محدوده فعالیت آنها از ساعت 8 شب تا 8 صبح صورت می پذیرد، لذا استانداران محترم نسبت به تعیین نمایندگان پاسخگو، تام الاختیار و در ارتباط با مراجع قضایی برای برخورد قانونی در هر شهرستان به عنوان کشیک شبانه اقدام نمایند.
کاظم خاوازی
وزیر جهاد کشاورزی
قیمت مرغ , وزارت جهاد کشاورزی ,
 


کد مطلب: 250360

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/250360/انجماد-مرغ-فروش-سبز-ممنوع

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com