کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معضلی که اسکوچیچ پاسخی برای آن پیدا نکرده است

ایسنا , 15 فروردين 1400 ساعت 9:32

حزب الله:ضعف دفاعی تیم ملی در دیدار با سوریه هم به چشم آمد و ایران خوش شانس بود که دیرک دروازه و همینطور علیرضا بیرانوند را برای بسته نگه داشتن چارچوب، در اختیار داشت.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، اسکوچیچ بارها از نگرانی خود برای رفع مشکلات در خط دفاعی تیم ملی سخن گفته است. او چندی قبل عنوان کرده بود که تنها نگرانی او مربوط به خط دفاعی است و تیمش مشکلی در خط حمله ندارد.
این مشکل در هر سه بازی گذشته ایران مقابل رقبای خود یعنی ازبکستان، بوسنی و سوریه نمود داشته و هنوز کادرفنی راهکاری برای حل آن پیدا نکرده است. در غیبت بازیکنانی مانند مرتضی پورعلی‌گنجی و صادق محرمی، مشکل دفاعی ایران در دیدار اخیر با سوریه بیش از گذشته هم به چشم آمد و چندین بار دروازه تیم ملی به بدترین شکل ممکن تهدید شد.
همه به خصوص کادرفنی تیم ملی از ضرورت کسب پیروزی مقابل تیم‌های عراق و بحرین خبر دارند. حتی کسب تساوی هم در این دو دیدار دوستانه دغدغه‌های ایران را برطرف نمی‌کند. در نتیجه هر دو رقیب تیم ملی به جای بازی تهاجمی، چشم به بازی تدافعی و ضدحملات تند و تیز به روی دروازه ایران خواهند داشت.
با در نظر گرفتن این موارد و همینطور ضعف ایران در خط دفاعی، می‌توان به نگرانی اسکوچیچ پی برد چرا که دریافت گل از عراق و بحرین بدترین اتفاق ممکن برای بازگشت ایران به جدول مسابقات انتخابی جام جهانی است.
*ترکیب‌های مختلف برای رفع ضعف دفاعی ایران
اسکوچیچ برای حل این مشکل در دو بازی دوستانه با ازبکستان و بوسنی با ترکیب‌هایی نه چندان قدیمی در خط دفاعی به میدان رفت. او با استفاده از سه مدافع مرکزی یعنی پورعلی‌گنجی، خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان و استفاده از صادق محرمی و میلاد محمدی به عنوان دو مدافع - هافبک و همینطور دو هافبک دفاعی یعنی احسان حاج‌صفی و احمد نوراللهی سعی در بهبود عملکرد خط دفاعی داشت که تاحدودی هم خوب بود ولی همچنان مشکلات دیده می‌شد.
در بازی با سوریه، ترکیب تیم ملی تغییر کرد و کاملا هجومی بود. استفاده از خط دفاعی چهاره نفره با استفاده از دو مدافع چپ و راست کوتاه قامت اما تند و تیز برای شرکت در حملات، باعث شکاف‌هایی در خط دفاعی شده بود که آمادگی بیرانوند و همینطور خوش‌شانسی ایران مانع از بازی شدن دروازه تیم ملی شد.
اسکوچیچ از هم اکنون حدود دو ماه فرصت دارد تا مشکلات تیمش را برطرف کند. او در اردوی کیش این فرصت را به دست خواهد آورد تا همچنان روی ضعف دفاعی تیم ملی کار کند و تا بازی‌های سرنوشت‌ساز مقابل بحرین و عراق، به راهکار مناسب دست یابد.


کد مطلب: 250347

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/250347/معضلی-اسکوچیچ-پاسخی-پیدا-نکرده

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com