کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وعده جدید معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

بازار مرغ تا ۲ روز آینده به ثبات می‌رسد

باشگاه خبرنگاران جوان , 15 فروردين 1400 ساعت 9:02

حزب الله:رضایی گفت: با توجه به افزایش توزیع مرغ تا ۲ روز آینده شاهد آرامش و ثبات بازار این محصول خواهیم بود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رضایی معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص وضعیت بازار مرغ گفت: با توجه به افزایش تقاضا و درست عمل نکردن در حوزه توزیع با مشکلاتی در بازار مرغ مواجه شدیم.
 
او ادامه داد: قرارگاه ساماندهی مرغ در کشور  تشکیل شده و با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط و فعالیت و تلاش شبانه روزی و با توجه به روند رو به رشد توزیع ، تا ۲ روز آینده شاهد آرامش بازار مرغ خواهیم بود.
 
رضایی بیان کرد: بنده در استان مازندران مستقر هستم و شاهد بوده ام که امروز مرغ در شهر‌های مختلف این استان با نرخ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان و به میزان کافی توزیع شده است.
 
این مقام مسئول در خصوص اینکه چرا قبل از افزایش قیمت مرغ، توزیع مناسب نبود گفت: روند تولید دست ما نیست و برنامه ریزی از یک و سال نیم قبل صورت می‌گیرد و ما همواره تولید پایدار داریم. البته باید بپذیریم که در توزیع و هماهنگی دستگاه‌ها مشکل وجود داشت.
 
او درباره برنامه ریزی برای تامین مرغ در بازار گفت: در پایان سال ۱۳۵ میلیون جوجه ریزی تحقق پیدا کرد اما وقتی بازار به اصطلاح بترسد و با افزایش تقاضای واقعی شب عید هم مواجه شود، تنش به بازار وارد می شود.
 
رضایی افزود: این ماه ۱۲۸ میلیون قطعه جوجه ریزی شده که در اردیبشهت ماه به بازار می‌آید و ثبات قیمت‌ها را شاهد خواهیم بود.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: اکنون به غیر از تهران و ۲ استان دیگر، بازار مرغ در بقیه استان‌ها به ثبات رسیده است.
 
معاون امور دامی وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: نهاده‌های وارداتی همچون ذرت و سویا به طور کامل تامین و به طور سیستماتیک در بازارگاه عرضه می‌شود. در چند ماه اخیر با کمک بانک مرکزی، تامین نهاده با ارز دولتی برای کل صنعت طیور کشور به طور صد در صد انجام شده است.
 
رضایی گفت: قیمت تمام شده مرغ برای مرغدار درب کشتارگاه ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده که با احتساب ۱۰ درصد سود باید با نرخ  ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد و مردم اگر در فروشگاهی، مرغ حتی ۱۰۰ تومان بالاتر از این قیمت هم مشاهده کردند، به عوامل نظارتی اطلاع دهند تا با این تخلف برخورد شود.


کد مطلب: 250328

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/250328/بازار-مرغ-۲-روز-آینده-ثبات-می-رسد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com