کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا عدد ۱۳ نحس است؟

telegram

14 فروردين 1400 ساعت 10:12

حزب الله: کانال تلگرامی چاهنامه به بهانه سیزده بدر و نحسی عدد ۱۳ در ایران و جهان نوشت: نحس دانستن عدد ۱۳ فقط به مرزهای ایران محدود نمی‌شود و در واقع بسیاری از کشورها و سرزمینها آن را نحس میدانند. البته در اسلام هیچ کدام از اعداد نحس نیستند و نحسی عدد ۱۳ بیشتر در بین مسیحیان رواج دارد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، کانال تلگرامی چاهنامه به بهانه سیزده بدر و نحسی عدد ۱۳ در ایران و جهان نوشت: نحس دانستن عدد ۱۳ فقط به مرزهای ایران محدود نمی‌شود و در واقع بسیاری از کشورها و سرزمینها آن را نحس میدانند. البته در اسلام هیچ کدام از اعداد نحس نیستند و نحسی عدد ۱۳ بیشتر در بین مسیحیان رواج دارد.
طبق بررسی‌ها، مردم کشورهای آسیای شرقی، انگلستان، ژاپن، چین و آفریقا بیشتر از سایر کشورها به این قبیل خرافات اعتقاد دارند. حتی در ژاپن و کره عدد ۴ نیز نحس است، اما نحس بودن عدد ۱۳ شهرتی جهانی دارد، به طوری که در بعضی از خطوط هواپیمایی و صندلی سینماها عدد ۱۳ وجود ندارد و بلافاصله بعد از عدد ۱۲ عدد ۱۴ مشاهده می شود. در بعضی از ساختمانها طبقه شماره ۱۳ وجود ندارد! مسیحیان هیچگاه ۱۳ نفر برای صرف غذا دور یک میز نمی‌نشینند!
برخی از افرادی که اعتقاد به نحسی عدد ۱۳ دارند، بر این باورند که روز جمعه هم نحس می‌باشد، چرا که به اعتقاد آنان آدم وحوا در روز جمعه از بهشت رانده شده‌اند!


کد مطلب: 250268

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/250268/چرا-عدد-۱۳-نحس

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com