تاریخ انتشارشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
plusresetminus
حزب الله:تصاویر به گل نشستن هزاران گربه ماهی در ساحل جاسک در فضای مجازی منتشر شد که محیط زیست این شهرستان احتمال می‌دهد این ماهیان از تور صیادان خارج شده و آب آنها را به ساحل رسانده است.
۰
کد مطلب : ۲۵۰۲۶۰
جزئیات به گل نشستن هزاران گربه ماهی در ساحل جاسک / ماهی ها از تورهای ماهی‌گیران رها شده‌اند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ظهر دیروز تصاویر حجم زیادی ماهی از گونه گربه ماهیان در فضای مجازی منتشر شد که در ساحل مقسا واقع در شهرستان جاسک به گل نشسته بودند.
در همین زمینه‌ علی رنجبر رئیس اداره محیط زیست شهرستان جاسک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: صبح امروز باخبر شدیم در ساحل جاسک به میزان قابل توجهی از گونه گربه ماهیان مشاهده شده که برای بررسی موضوع سریعاً به محل مورد نظر مراجعه کردیم.
وی افزود: پس‌از عزیمت به محل کار نمونه برداری از لاشه برخی از این ماهی‌ها انجام شد و برای بررسی بیشتر به مرکز تحقیقات ارسال شده است.
رئیس اداره محیط زیست جاسک گفت: با توجه به مشاهدات انجام شده احتمال آلودگی و بیماری بسیار کم بوده و فرضیه صید این گونه ماهیان محتمل‌تر است.
وی تاکید کرد: هیچ گونه آثار بیماری یا آلودگی در این ماهیان دیده نشده و از طرفی فقط همین یک گونه ماهی در ساحل مشاهده شده که فرضیه بیماری و آلودگی را رد می‌کند.
رنجبر گفت: از سویی صیادان بومی تاکید دارند این ماهی‌ها در صید آنها بودند اما به علت حجم زیاد تور پاره شده و این آب لاشه ماهی‌ها را به ساحل برده‌است. 
وی افزود: این احتمال به واقعیت نزدیک است و از طرفی صیادان می‌گویند شب گذشته بک قایق صیادی نیز به واسطه همین گونه ماهی و حجم بالای آنها غرق شده است. 

رئیس اداره محیط زیست جاسک در پایان تاکید کرد: اظهار نظر قطعی را در آینده انجام خواهیم داد و شیلات نیز نظر خود را اعلام می‌کند اما در حال حاضر محتمل‌ترین نظریه رها شدن گربه‌ ماهی‌ها از تور صیادان بومی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین