تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
plusresetminus
حزب الله:قطب‌الدین صادقی معتقد است مجموعه «تئاتر شهر» نیاز به حفاظت و حریم مشخص دارد و این استدلال که حصارکشی منجر به فاصله میان این مجموعه و مردم می‌شود از اساس اشتباه است.
۰
کد مطلب : ۲۴۹۲۴۷
وضعیت شرم‌آور حریم «تئاترشهر»/ حصارکشی به معنی فاصله با مردم نیست
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، قطب‌الدین صادقی بازیگر، نمایشنامه‌نویس، مدرس و کارگردان مطرح و با سابقه تئاتر ایران است که طی ۴ دهه گذشته بیشترین آثار نمایشی خود را در مجموعه تئاتر شهر به صحنه برده است.
«آرش»، «هفت قبیله گم شده»، «سحوری» و «یادگار زریران» از جمله آثار مطرح این کارگردان باسابقه تئاتر هستند که در سالن‌های مختلف مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته‌اند.
قطب‌الدین صادقی معتقد است وضعیت پیرامون این بنای تئاتری بسیار شرم‌آور است.
وی درباره شرایط محیط پیرامون مجموعه تئاتر شهر و رسیدگی و تغییر این شرایط به خبرنگار مهر گفت: محیط پیرامون تئاتر شهر مکانی برای حضور اراذل و اوباش، خلاف‌کاران و دگرباش‌ها شده است که قداست فرهنگی این مجموعه را رعایت نمی‌کنند.
این کارگردان تئاتر با بیان اینکه باید حریم مجموعه تئاتر شهر مشخص شود، متذکر شد: اتفاقات شرم‌آوری در اطراف این بنا رخ می‌دهد.
صادقی درباره برخی انتقادها در خصوص اینکه بناهای فرهنگی و هنری در کشورهای اروپایی حصار و حریمی مشخص ندارند، تصریح کرد: اینجا اروپا نیست که بگوییم تئاتر شهر نیاز به حریم ندارد. مدام در پای دیوارهای مجموعه تئاتر شهر آتش روشن می‌کنند و این محیط تبدیل به مکانی ناامن برای جوان‌ها، خانواده‌ها و مخاطبان تئاتری شده است. باید از تئاتر شهر و محیط آن با تعیین کردن حریمی مشخص، محافظت کرد.
این هنرمند با سابقه تئاتر ایران درباره برخی انتقادهای دیگر مبنی بر اینکه اگر حریم تئاتر شهر مشخص و حصارکشی شود باعث جدایی میان مردم و تئاتر می‌شود، تأکید کرد: این انتقاد از پایه و اساس اشتباه است زیرا وقتی مردم بخواهند تئاتر ببینند بلیت آن را تهیه می‌کنند و به تئاتر شهر می‌آیند و ربطی به حصار و حریمی مشخص ندارد.
صادقی در پایان سخنان خود با صراحت گفت که مدیران و مسئولان باید از مجموعه تئاتر شهر مراقبت کنند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین