تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
plusresetminus
حزب الله:رئیس سازمان بورس گفت: برخورد با متخلفان با بدون اعمال سلیقه و دائمی باشد تا بازار فضایی آرام داشته باشد.
۰
کد مطلب : ۲۴۹۱۷۰
برخورد با متخلفان بورسی سلیقه‌ای نیست/ کانون سهامداران خرد را تشکیل خواهم داد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد علی دهفان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم عرضه نقره در بورس کالا بیان کرد: از  نگاه های سیاسی،  غیر اصولی و غیرعلمی به بازار سرمایه باید دوری شود، اما سخن ما این است که گاهی اوقات صحبت هایی که ممکن است از روی دلسوزی باشد به اعتماد آسیب بزند.

دهقان دهنوی گفت: از جهت هدف همه در یک جهت هستیم باید تاثیر همه این ها توسعه اقتصادی و رشد باشد و این نیز با شفافیت تحقق می یابد و مجموعه حاکمیت باید به سرمایه گذار افق بلند مدت بدهند، سرمایه گذار باید بداند که در آینده با چه مکانیزمی رو به رو می شود و بداند و برنامه ریزی کند.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: ظرفیت های بازار سرمایه بسیار زیاد است، اما در بخش هایی هنوز به آن رشد کافی نرسیده ایم، تمام بخش ها با ریسک کالایی همراه هستند، ابزارهایی که در بورس کالا عرضه می شود،  باید به کاهش ریسک کمک کند و ما بتوانیم بهروری را در کنار این صنعت ببینیم.

او بیان کرد: در بازار اوراق بهادر نیازمند توسعه و از لحاظ تعداد و کیفیت نیازمند بهبود هستیم، در سازمان بورس اصل نظارت اساس کار است، اقداماتی که انجام شده بیانگر این موضوع است اما نمی گویم که کافیست، اعتقاد داریم که نظارت و جلوگیری از رفتار متخلفان فضای بازار آرم کرده و منجر به جلوگیری از ایجاد تخلفات می شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: از دو بُعد سازمان باید تغییر کند اول نیروی کار بعد هم سیستم هایی که بتواند به طور خودکار نظارت و بررسی کنند تا مانع از هرگونه تخلفی در بازار شویم، نمی شود برخود با متخلفان سلیقه ای باشد.

دهنوی بیان کرد: تشکیل کانون سهامداران خرد جزو برنامه های من است و می خواهیم یک هیئت از افراد صاحب تخصص بی طرف دعوت کنیم بیایند و این کار را شروع کنیم.

وی بیان کرد: اوراق اختیار فروش تبعی روی پرتفوی ها اعمال خواهد شد، تا به سهامداران خرد یک اطمینانی بدهیم، ما می خواهیم بیشتر تشویق کنیم که سهامداران به سرمایه گذاری غیر مستقیم روی آورند.

این مقام مسئول افزود: صندوق ها در مدیریت ریسک می توانند کمک کنند، بازدهی بازار سرمایه از بازارهای موازی بالاتر بوده است، به غیر یک دوره که قیمت جهانی طلا بالاتر بود و طلا بازدهی بیشتر داشت این موضوع یک پیام دارد که بازار سرمایه گزینه مناسب برای سرمایه گذاری در بلند مدت است.

وی ادامه داد: نوساناتی که در بازار سرمایه وجود داشت در بازارهای موازی هم وجود داشت، ما باید اعتماد را به مردم بازگردانیم در این بازار اعتماد می توانند فضا را بازگرداند. توسعه ما برای کسانی که می خواهند تازه وارد شوند باید اول دانش کافی راداشته باشند همه سرمایه خود را وارد بازار نکنند و فقط سرمایه ی را وارد کنند که توان ریسک بر آن را داشته باشند .با رعایت اصول بازار سرمایه برای همه مناسب است.

دهنوی گفت: بدترین انتخاب سهم گوش کردن به حرف هایی است که در کانال های فضای مجازی بدون هویت وجود دارد. بازار باید از همه سو توسعه پیدا کند، در این مسیر چیزی که ما می طلبیم این است که کار اجرا را به ما بسپارند، از مجلس در باز کردن افق دید سهامداران و حمایت از بازار کمک می خواهیم.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین