تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
plusresetminus
حزب الله: رییس پلیس راهور ناجا از ثبت بیش از هشت میلیون جریمه رانندگی مرتبط با کرونا در کشور خبر داد و توضیحاتی پیرامون وضعیت سفر در کشور ارائه کرد.
۰
کد مطلب : ۲۴۹۱۶۱
اعلام آخرین وضعیت برای «سفر» در کشور/ ثبت بیش از ۸ میلیون جریمه کرونایی
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سردار سیدکمال هادیانفر در نشست با خبرنگاران به تشریح عملکرد پلیس راهور در سال ۹۹ پرداخت و اظهار کرد:  مدیریت ترافیک، تسهیل در عبور و مرور، کاهش تصادفات و سوانح رانندگی و ارائه خدمت سریع و آسان در ۲۳۸ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور و ۴۵۷ کیلومتر معابر درون‌شهری بر عهده پلیس راهور بوده و جزو ماموریت‌های اصلی ما محسوب می‌شود.
وی با اشاره به ماموریت ارائه خدمات به شهروندان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، پلیس راهنمایی و رانندگی بیش از ۳۶ میلیون خدمت را به مردم ارائه کرده است. این خدمات در مجموع بیش از نیمی از کل خدماتی را که نیروی انتظامی به مردم ارائه کرده، شامل می‌شود.
هادیانفر در تشریح خدمات شماره‌گذاری و تعویض پلاک نیز گفت: ۶۲ میلیون شماره به پلاکها اختصاص دادیم که ۵۲ میلیون از این شماره‌ها به صورت شماره یا فیزیک خرج شده اما ۳۲ میلیون پلاک در شماره گذاری‌ها به اسم افراد از یک تا ۵۰۰ پلاک بلااستفاده بود که با مصوبه هیئت وزیران، پلاکهایی که یک سال از تاریخ استفاده آنها گذشته باشد به افراد دیگر واگذار می‌شود و دیگر آن پلاک به فرد قبلی اختصاص نخواهد یافت.
رییس پلیس راهور ناجا در مورد شماره‌گذاری خودروهای آمریکایی و لوکس ادامه داد: از سال ۹۸ بحث ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای لوکس و آمریکایی به استثناء خودروهای دارای مجوز قانونی را پیگیری کردیم و دیگر هیچ خودروی آمریکایی و مواردی مانند پورش و بوگاتی و ... که تحت عنوان خودروی لوکس شناخته می‌شود، شماره گذاری نمی‌شود.
وی گفت: در سال جاری سقف مبلغ توقیف وسیله‌نقلیه از یک به سه میلیون افزایش یافت اما ابلاغ کردیم که در ایام نوروز خودروهایی که حتی سه میلیون تومان خلافی دارند و خانواده همراه آنها است، توقیف نشود، چرا که رویکرد ما رویکردی ارشادی است. البته در مواردی مانند حکم قضایی یا وقوع تصادفات جرحی و فوتی باید توقیف خودرو بر حسب نص صریح قانون انجام شود.

ترخیص ۲۱۱ هزار موتور سیکلت رسوبی


رییس پلیس راهور ناجا  در پاسخ به پرسش ایسنا در مورد ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی افزود: در سال جاری تا امروز ۲۱۱ هزار دستگاه موتورسیکلت رسوبی ترخیص و به مالکان آنها واگذار شده است. اجرای این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت.  
وی درباره سن فرسودگی موتورسیکلت‌ها نیز گفت: سن فرسودگی برابر قانون است و هنگام ترخیص نیز ماموران و کارشناسان بر این موضوع و شرایط آلایندگی موتورسیکلت ها نظارت دارند.  
به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، از تاریخ ۱۸ آذر تا ۱۳ اسفند توقیف موتورسیکلت‌ها ۲۳ درصد کاهش یافته است.
هادیانفر به آمار تصادفات رانندگی نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع تصادفات فوتی، جرحی و خساراتی در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۵.۲ درصد کاهش داشته است، که بخشی از آن ناشی از کاهش سفرها در پی محدودیت‌های ایجاد شده بود و بخش دیگری از آن نیز در پی اقدامات و طرح‌های پلیس راهور بوده است.  
به گفته رییس پلیس راهور ناجا، پلیس در کاهش آمار تصادفات سهمی ۱۹ درصدی داشته و مابقی این سهم مربوط به دیگر دستگاه‌ها است که برخی اقداماتی را انجام داده و برخی دیگر لازم است اقدامات خود را افزایش دهند.
هادیانفر به آمار شماره‌گذاری خودروها نیز اشاره کرد و افزود: در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته ۶.۶ درصد در خودروهای نوشماره و ۴.۳ درصد در بحث نقل و انتقال خودرو کاهش داشتیم.

۳۰ درصد کل ناوگان کشور فرسوده است


رییس پلیس راهور ناجا در مورد خودروهای فرسوده نیز گفت: ۳۰ درصد کل ناوگان کشور فرسوده است که باید فکری جدی با مشارکت تمام دستگاه ها درمورد آن انجام شود.  
وی در پاسخ به پرسشی در مورد آمار صدور گواهینامه اظهار کرد: در این حوزه ۳۰ درصد افزایش داشتیم.  
هادیانفر درباره نظارت بر آموزشگاه‌ها رانندگی نیز گفت: پلیس راهور بر این آموزشگاه‌ها نظارت جدی داشته به طوری که امسال ۹۳ مجوز مدیریت و ۴۴۳ مجوز مربی‌گری آموزشگاه‌های رانندگی ابطال شد.  ۱۰۴ آموزشگاه جدید نیز  در سطح کشور مجوز فعالیت دریافت کردند.
وی از افزایش ساعت کاری مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری خبر داد و افزود: تا پایان سال، ساعات کاری واحدهای شماره‌گذاری و تعویض پلاک تا ساعت ۱۷ خواهد بود و  حتی روز پنجشنبه آخر سال نیز تا ساعت ۱۷ خدمات به هموطنان ارائه خواهد شد. البته باید حتما نوبت اینترنتی برای مراجعه به این مراکز دریافت شود.
 هادیانفر درباره آمار جریمه‌های رانندگی نیز گفت: هدف پلیس جریمه نیست و اگر جریمه‌ای نیز صورت می‌گیرد، بحث بازدارندگی و پیشگیرانه آن مهم است. در مجموع در سال جاری ۹۹ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۶۷۷ اعمال قانون صورت گرفته است و گواهینامه ۷۸ هزار و ۵۳۹ نفر در آستانه ضبط شدن قرار دارد. حدود ۱۱ هزار گواهینامه نیز ضبط شده است.

ثبت بیش از ۸ میلیون جریمه کرونایی در کشور

 هادیانفر تصریح کرد: در بحث کرونا بیش از هشت میلیون و ۶۹ هزار اعمال قانون را انجام دادیم که چهار میلیون و ۸۱۸ هزار اعمال قانون قطعی شده و مابقی آن در حال بررسی است.
وی گفت: در بحث تردد جاده‌ای، اسفند امسال تا روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش تردد داشته‌ایم.
هادیانفر در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا درمورد وضعیت سفرها نیز اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، ورود به شهرهای قرمز و نارنجی برای پلاکهای غیربومی ممنوع خواهد بود. همچنین پلاکهای بومی نیز نمی‌توانند از شهرهای مذکور خارج شوند اما اینکه شهرهای مسافرپذیر مشمول محدودیت خواهند شد یا خیر در جلسات روزهای آتی مشخص می‌شود.
هادیانفر با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد شهرها وضعیت آبی و زرد دارند، گفت: لذا پیش‌بینی می‌کنیم شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی ترددهای جاده‌ای باشیم البته همه موضوعات به مصوبات ستاد ملی کرونا در ممنوعیت یا عدم ممنوعیت ترددها بستگی دارد.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا همچین اعلام کرد که پلیس تاکید کرده که مجوز برای تردد به شهرهای قرمز و نارنجی صادر نشود.
هادیانفر با بیان اینکه پیک زمان تصادفات در حوزه درون‌شهری از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و در حوزه برون‌شهری از ساعت ۱۲ تا ۱۹ است، اظهار کرد: هر خودرویی به هر دلیلی در جاده‌ها سرعت و سبقت غیرمجاز داشته باشد، خودرویش از یک ساعت، یک روز تا ۷۲ ساعت متوقف می‌شود.
رییس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه بستن کمربند برای تمام سرنشینان وسایل‌نقلیه مخصوصاً در جاده‌های کشور الزامی است، افزود: شعار ما برای نوروز امسال "پرهیز از سفر، ایمنی و سلامت" است و  امسال از ظرفیت همیاران پلیس نیز مانند سالهای گذشته استفاده می‌کنیم.
وی بیان کرد: درباره تکلیف مردم در سفرهای نوروزی، بر اساس آنچه دیروز ابلاغ شد این است که مردم به شهرهای قرمز و نارنجی سفر نکنند. همچنین تردد شبانه در تمام شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی ممنوع خواهد بود اما ممکن است بر اساس افزایش یا کاهش شهرهای قرمز، وضعیت ممنوعیت تغییر کند. شاخصه اصلی ما چهار رنگی است که توسط وزارت کشور به ما ابلاغ می‌شود.
هادیانفر درباره پوشاندن پلاک توسط برخی رانندگان برای عدم جریمه در تردد شبانه، گفت: افرادی که پلاک خود را می‌پوشانند، هم جریمه خواهند شد و هم وسیله‌نقلیه آنها توقیف می‌شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین