تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
plusresetminus
حزب الله: یک فعال میراث فرهنگی شوش، از حمله مسلحانه دو فرد موتورسوار به موزه هفت‌تپه خبر داد و گفت: خوشبختانه این سرقت بدون وقوع هر نوع اتفاق ناگواری پایان یافت.
۰
کد مطلب : ۲۴۹۱۳۳
حمله مسلحانه بی‌نتیجه به موزه هفت‌تپه شوش
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد درویش  با بیان اینکه این حمله مسلحانه به موزه هفت‌تپه توسط افراد ناشناس ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه بامداد امروز (یکشنبه ۱۷ اسفند) رخ داده است، تاکید کرد: هر چند خوشبختانه این اتفاق با هوشیاری پرسنل نگهبان موزه، بی‌نتیجه ماند و فاجعه ناگوار جانی یا  سرقت آثار تاریخی موزه‌ی را به همراه نداشته است اما زنگ خطری بزرگ برای حفاظت از موزه‌هایی است که از توجه و امکانات کافی برخوردار نیستند.
او با بیان این‌که متاسفانه موزه هفت‌تپه سیستم امنیتی مناسبی ندارد، آن را باعث بروز نگرانی‌های زیادی برای این موزه دانست و ادامه داد: از سوی دیگر، یگان حفاظت میراث فرهنگی  به علت کمبود نیرو، حضور فیزیکی موثر در محل موزه ندارد. 

به گفته درویش، نگهبانان موزه نیز که عمدتا از نیروهای کارت کارگری و باسابقه هستند، هنوز وضعیت حقوقی مشخصی ندارند و با وجود حساسیت کار، از مشکلات معیشتی و حقوقی زیادی گله‌مند هستند که با تمام این مشکلات، وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند که هوشیاری به موقع آنها در این زمینه جای تقدیر دارد.
موزه هفت‌تپه به دلیل قرارگیری‌اش در کنار محوطه تاریخی هفت‌تپه با فاصله‌ای حدود ۱۵ کیلومتر از شهر شوش قرار دارد و نزدیک‌ترین ایستگاه پلیس با این موزه فاصله زیادی دارد. از سوی دیگر به واسطه قوانین یگان حفاظت میراث فرهنگی، نگهبانان موزه‌ای امکان استفاده از سلاح را برای محافظت از موزه ندارند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین