کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نوروزی‌های «صبا» تشریح شد/ از طنز و سرگرمی تا پخش مسابقه

مهر , 17 اسفند 1399 ساعت 11:23

حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو «صبا» ضمن تشریح برنامه‌های این رادیو در ایام نوروز ۱۴۰۰ از آغاز بخشی از این تولیدات ویژه از ۲۱ اسفند خبر داد.


 حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو صبا با اشاره به برنامه‌های نوروزی این شبکه در نشست خبری امروز شنبه ۱۶ اسفندماه که به صورت آنلاین برگزار شد، بیان کرد: برنامه «طنز و ترانه» را در نوروز ۱۴۰۰ داریم که تلفیقی از نمایش‌های طنز و ترانه‌های مورد علاقه شنوندگان است و ۱۲ بازیگر و ۶ نویسنده برای آن کار می‌کنند، مجری این برنامه فریبا باقری و کارگردان ساجد قدوسیان است.
وی ادامه داد: «لبخند ایران» کاری مشترک با مراکز استانی صداوسیماست که از ۱۳ مرکز برنامه‌های تولیدی با رویکرد طنز برای نوروز دریافت شده است، این کار در یک برنامه هرروزه در نیم ساعت روی آنتن می‌رود.
افتخاری با اشاره به یک مسابقه تصریح کرد: مسابقه «دو به دو» را داریم که یک مجله نمایشی از گروه سیاسی است و با توجه به انتخابات آماده می‌شود.
وی به یک برنامه موسیقایی اشاره و عنوان کرد: برنامه‌ای در حوزه موسیقی داریم که درباره موسیقی‌های محلی نوروزی در بخش‌های مختلف کشور صحبت شده و توضیح داده می‌شود که نغمه‌های فولکلور چگونه به‌وجود آمده‌اند.
سفر با «ایرانگشت» به سراسر ایران
افتخاری در ادامه گفت: سفر همچنان برای همه خطرآفرین خواهد بود با این حال برنامه مستند «ایرانگشت» را داریم که با قطعات نمایشی شنوندگان را به نقاط مختلف ایران می‌برد که هرروز ساعت ۱۹ پخش می‌شود. همچنین برنامه «۱۴۰۰ منهای یک» مجموعه مستند است که از زاویه طنز به اتفاقات سال ۹۹ می‌پردازد.
وی به دیگر برنامه‌های موسیقی محور اشاره و عنوان کرد: مجموعه‌ای موسیقی محور با نام مسابقه «چتر ترانه» را ویژه نوروز در یک بسته ۶۰ دقیقه‌ای طراحی کرده‌ایم، این مسابقه در نوروز با برنامه روتین متفاوت است و مهرداد یکتا، محمدرضا عیوضی و مازیار عصری داوران هستند. همچنین «آوای بهار» برنامه شعر و موسیقی است که هرروز ساعت ۱۶ در ایام نوروز روی آنتن می‌رود و ترکیبی از اشعار بهاری است. برنامه موسیقی محور دیگری به نام «گرامافون» داریم که به صورت روتین روی آنتن می‌رود و به صورت ویژه برای نوروز و با محور ترانه‌های قدیمی پخش می‌شود.
مجموعه‌های نمایشی طنز
مدیر رادیو صبا به همکاری با اداره کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش اشاره و عنوان کرد: «نقل و نبات» را با کارگردانی مینو جبارزاده تدارک دیده‌ایم که از ۲۱ اسفند پخش آن آغاز می‌شود. برنامه «نوروز پشت خاکریز» را داریم که به خاطرات رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد و این مجموعه هم شکل نمایشی دارد. «من و حشمت» هم از تولیدات شبکه صبا است و با محور فضای مجازی در ایام کرونا و شوخی با این اتفاقات تولید می‌شود. مجموعه برنامه‌ای هم داریم که امیرحسین مدرس در آن مروری بر افسانه‌های ایرانی در حوزه نوروز دارد. همچنین کار دیگری هم به شکل نمایشی با عنوان «کلاس اول ب» داریم که با داستان‌های نوروزی شوخی می‌کند.
وی درباره برنامه‌های مناسبتی شاد نیز گفت: «الهیه» برای شب‌های میلاد ائمه و «بخوان به نام او» ویژه برنامه مبعث و «گل نرگس» هم ویژه برنامه نیمه شعبان است.
در این نشست آنلاین همچنین تیتراژ برنامه «همسفر صبا» رونمایی شد.
افتخاری در بخش دیگر درباره یکی از رویکردهای سال جدید رادیو صبا تصریح کرد: یکی از برنامه‌های جدی ما برای سال آینده جذب و تربیت نویسنده و مجری اختصاصی برای برنامه‌های طنز رادیو است. تمهید ما برگزاری یک مسابقه بزرگ در حوزه نویسندگی و اجرای طنز است.
تصویری کردن برنامه‌های رادیو
مدیر رادیو صبا در ادامه درباره تصویری بودن برخی از برنامه‌های رادیو صبا عنوان کرد: «زیر چتر ترانه» و «طنز و ترانه» به صورت تصویری ضبط شده است. صحبت‌هایی با شبکه نسیم داشتیم که به صورت مشترک برنامه‌ای را برای مخاطب ارائه کنیم و از ظرفیت‌های تصویری هم استفاده کنیم.
وی درباره تولیدات جذاب‌تر با توجه به علاقه مردم به طنز بیان کرد: با توجه به شرایطی که فراهم است از فشارهای پاندمی کرونا و معیشتی مردم به فضای شاد و مفرح نیاز دارند و ما هم مسئولیت خود را دوچندان دیدیم و از آذرماه بررسی کاملی را انجام دادیم. کنداکتور جدیدی را بعد از تعطیلات و از ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ در نظر گرفته‌ایم.
مدیر رادیو صبا در بخشی دیگر درباره رویکردهای سال ۱۴۰۰ گفت: تمام تلاش ما این است که در پایان تابستان میزان مخاطب را دوبرابر کنیم.
وی در پایان با اشاره به یکی از چالش‌های این شبکه توضیح داد: یکی از آفت‌های رادیو امروز این است که یک صدا را از چند شبکه می‌شنویم و یکی از ایده‌های ما این است که از نیروهای دیگر شبکه‌ها استفاده نکنیم تا صدای این رادیو هویت مشخصی داشته باشد.


کد مطلب: 249130

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/249130/نوروزی-های-صبا-تشریح-طنز-سرگرمی-پخش-مسابقه

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com