کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون وزیر صنعت: قیمت‌ مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است / هر ایرانی ماهانه ۲.۵ کیلوگرم مرغ مصرف می‌کند

تسنیم , 16 اسفند 1399 ساعت 10:07

حزب الله:معاون وزیر صمت بابیان اینکه سرانه مصرف سالانه مرغ هر ایرانی حدود ۲۷ الی ۳۰ کیلوگرم در سال است، گفت: ماهانه برای هر نفر ۲.۵ کیلوگرم معادل یک مرغ زنده باید تولید داشته باشیم.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عباس تابش به آخرین وضعیت توزیع مرغ در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در بهمن و اسفندماه امسال باید 130 میلیون قطعه جوجه ریزی در کشور به‌طور ماهانه انجام شود که  بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی این جوجه‌ریزی انجام‌شده است.
وی افزود: در وضعیت کنونی، مصوبات و تفاهم‌ها بین دستگاه‌های متولی از جمله وزارت کشاورزی نشان می‌دهد در بازار شب عید با کمبود مرغ در کشور روبرو نمی‌شویم و امیدواریم این موضوع نیز محقق شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه هیچ تغییری در قیمت‌گذاری مرغ نشده است، گفت: قیمت مصرف‌کننده همان 20 هزار و 400 تومان است.
تابش گفت: ستاد تنظیم بازار استان‌ها باید با محوریت جهاد کشاورزی نیاز استان در مرغ آماده طبخ را در انتهای عمده‌فروشی تحویل اتاق اصناف، شبکه توزیع و صنعت، معدن و تجارت دهند و ما نیز مسئولیت رساندن این کالا به دست مردم‌داریم.
وی تأکید کرد: امروز در استان‌ها باید مسئولان در ستاد تنظیم بازار برای تأمین به‌موقع مرغ اهتمام داشته باشند و مجموعه آماده طبخی که پرفراژ قیمت خوره و بر اساس قیمت مصوب کشور است به شبکه توزیع تحویل می‌شود.


کد مطلب: 249017

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/249017/معاون-وزیر-صنعت-قیمت-مرغ-۲۰-هزار-۴۰۰-تومان-ایرانی-ماهانه-۲-۵-کیلوگرم-مصرف-می-کند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com