کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماجرای صداهایی عجیب در ایلام که مردم را به وحشت انداخت

فارس , 14 اسفند 1399 ساعت 16:06

حزب الله:شنیدن صدا‌های عجیب در روستای عباس‌آباد شهرستان دره‌شهر که منشاء مشخصی نیز ندارند، رعب و وحشت را در دل مردم برانگیخته و آن‌ها را کلافه کرده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،طی ماه‌های گذشته گزارشی با عنوان منشاء صدا‌های ترسناک و مرموز در دره‌شهر چیست  منتشر شد که براساس آن به گوش رسیدن صدا‌های ترسناک سبب ایجاد رعب و وحشت در بین ساکن روستای عباس‌آباد شهرستان دره‌شهر شده بود.

حدود ۲ ماه از بروز این حادثه می‌گذرد و تاکنون در خصوص منشاء این صدا‌های نامعلوم خبری مخابره نشده و طی روز‌های اخیر نیز بار دیگر شنیده شدن صدا‌های ترسناک در این منطقه سبب ایجاد رعب و وحشت برای مردم شد، اما متاسفانه کماکان مسئولان واکنشی به این مشکلات نشان نداده‌اند.
رانش زیرزمینی منشاء صدا‌های مهیب روستای عباس آباد
کیانوش محمدنژاد فرماندار شهرستان دره‌شهر گفت: احتمال می‌رود که صدا‌های روستای عباس‌آباد ناشی از رانش‌های زیرزمینی باشد.
او افزود: با توجه به این که به‌طور قطعی منشاء این صدا‌ها مشخص نشده تا کنون اقدامی جهت انتقال ساکنین این روستا به منطقه دیگر نیز انجام نشده است.
ریزش حفره‌های زیرزمینی منشاء صدا‌های مهیب است
پناهی دهیار روستای عباس‌آباد نیز با بیان اینکه مسئولان ستاد بحران و شهرستان در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند، گفت: براساس گفته‌ اکیپ‌های تحقیقاتی که طی هفته‌های اخیر وارد روستای عباس‌آباد شده‌اند، ریزش حفره‌های زیرزمینی دلیل و منشاء صدا‌های مهیب در روستای عباس‌آباد است.
او با بیان این که به تازگی این صدا‌های مهیب در روستا‌های زرانگوش و قلعه‌تسمه نیز شنیده می‌شود، افزود: شهریور ماه امسال برای اولین بار شاهد شنیده شدن این صدا‌های مهیب در روستای عباس‌آباد بودیم.
دهیار روستای عباس‌آباد با بیان اینکه از دی ماه نیز مجدد چندین بار این صدا‌های مهیب به گوش رسیده است، بیان کرد: گاهی این صدا‌ها همراه با لرزش و گا‌ها بدون لرزش به گوش می‌رسد.
تلاش برای شناسایی منشاء صدا‌ها
سعید کریمیان مدیر ستاد بحران استان ایلام گفت: در دیدار هفته گذشته با رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و نماینده موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مشکل صدا‌های مهیب در روستای عباس‌آباد به مسئولان کشوری منعکس شده است.
او ادامه داد: نتیجه اولیه اکیپ‌های تحقیقاتی استان که در این روستا مستقر شده بوند، فرو ریزش لایه‌های زیرین خاک را منشاء صدا‌ها در روستای عباس‌آباد عنوان کرده است.
مدیر ستاد بحران استان ایلام اظهار کرد: براساس تحقیقات اولیه به‌عمل آمده توسط مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران فرو ریزش نقاط آبی منشاء این صداهاست، اما برای قطعیت این نتیجه دستگاه‌هایی توسط موسسه ژئوفیزبک دانشگاه تهران و پژوهشگاه لرزه نگاری کل کشور در این منطقه نصب می‌شود تا منشاء این صدا‌ها شناسایی شود.
کریمیان اشاره کرد: پیگیری‌ها و اقدامات لازم جهت شناسایی منشاء این صدا در دستور کار قرار دارد.
طی سال‌های گذشته شاهد شنیده شدن چنین صدا‌هایی در شهرستان سرابله بودیم که وحشت ساکنین این شهر را در پی داشت، هرچند در این راستا تیم‌های تحقیقاتی به این شهر اعزام شد، اما پس از گذشت چند سال کماکان دلیل صدا مشخص نشده، امید است مسئولان با توجه حساسیت موضوع این مشکل را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.


کد مطلب: 248984

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/248984/ماجرای-صداهایی-عجیب-ایلام-مردم-وحشت-انداخت

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com