تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
plusresetminus
حزب الله: دیده‌بان حقوق بشر و دهها نهاد بین المللی دیگر از ایالات متحده خواستند تا ولیعهد سعودی را به دلیل نقش وی در ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی و ارتکاب جنایات جنگی مجازات کند.
۰
کد مطلب : ۲۴۸۹۷۰
42 نهاد بین المللی حقوق بشری خواستار مجازات بن سلمان شدند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، دیده بان حقوق بشر و ۴۱ نهاد بین المللی دیگر در بیانیه‌ای از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستند تا مجازات‌های موجود در قانون جهانی "مگنیسنتکی" را برای بازجویی مقامات بالاترین سطوح رهبری در عربستان از جمله محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی درباره حقوق بشر اعمال کند.
این قانون به مقامات آمریکا اجازه می‌دهد تا تحریم‌هایی را علیه افراد خارجی که مرتکب نقض حقوق بشر شده‌اند یا در فساد بزرگ دست داشته‌اند، وضع کنند.
واشنگتن در نوامبر ۲۰۱۸ از این قانون برای مجازات ۱۷ مقام سعودی استفاده کرد. اخیرا نیز ایالات متحده محدودیت‌های ویزا علیه ۷۶ سعودی دیگر به دلیل نقش آنها در قتل خاشقجی وضع کرد.
دیده بان حقوق بشر تاکید کرد، مقامات سعودی همچنان مخالفان را هدف قرار داده و آنها را تحت محاکمه هایی قرار می‌دهند که به روند قانونی پایبند نیست. برخی از نقض‌های قوانین جنگی توسط ائتلاف سعودی در یمن نیز به منزله جنایات جنگی است.
این نهاد بین المللی ادامه داد: بن سلمان به عنوان ولیعهد و وزیر دفاع، عملا همچون حاکم عربستان سعودی عمل می‌کند و تقریبا کنترل سرویس‌های امنیتی، ارتش و امور اقتصادی و سیاسی را در دست دارد. گزارش اطلاعاتی اخیر، این فرصت را به رئیس جمهور جو بایدن می‌دهد تا با اجرای تعهدات خود در زمینه حقوق بشر، رهبری خود را اثبات کند.
این سازمان اعلام کرد، طبق اختیاراتی که طبق قانون مگنیتسکی اعطا شده است، بایدن با توجه به نقش مستقیم بن سلمان در "فساد بزرگ" و "نقض فاحش حقوق بشر" مجبور به اعمال تحریم و ممنوعیت سفر بن سلمان و سایر مقامات سعودی است تا اثبات کند که حقوق بشر مبنای سیاست خارجه وی به شمار می رود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین