کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قاسم‌پور: فوتبالی‌ها به فوتبال خنجر زدند/ راه نجات فوتبال استفاده از افراد پاک است

ایسنا , 13 اسفند 1399 ساعت 15:42

حزب الله:پیشکسوت فوتبال می‌گوید راه نجات فدراسیون فوتبال از مشکلات، استفاده از افراد متخصص، پاک و فوتبالی در مدیریت فدراسیون فوتبال است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ابراهیم قاسم پور، پیشکسوت فوتبال  درباره رویکردهای احتمالی فدراسیون فوتبال در چهار سال آینده اظهار کرد: خیلی از افراد شعار می دهند اما وقتی موفق نشدند می گویند، مشکلات داشتیم و نتوانستیم برنامه هایمان را اجرا کنیم. من مصاحبه آقای عزیزی خادم را دیدم و امیدوارم که ایشان به حرف هایی که می زند عمل کند. نمی توانیم چهار سال آینده را پیش بینی کنیم همینطور کاری هم شروع نشده که دورنمای آن مشخص باشد. حوادث آینده قابل پیش بینی نیست و ممکن است ریاست جدید فدراسیون عملکرد خوبی داشته باشد. عزیزی خادم تجربه مدیریتی خوبی دارد اما نمی دانم می تواند این تجربیات را در فوتبال پیاده کند یا خیر. زمان نشان خواهد داد که او چقدر اهل عمل است.
او ادامه داد: مدیران قبلی اشتباهاتی داشتند که مسئولیت این اشتباهات را نپذیرفتند. متاسفانه در کشور ما به سوء مدیریت ها رسیدگی نمی شود و در آخر مشخص نمی شود آیا اشتباهی صورت گرفته یا خیر و مقصر چه کسی بوده و باید مجازات بشود. مطمئنا فدراسیون مشکلاتی دارد از جمله بدهی های سنگین فدراسیون که برنامه ریزی را مخصوصا برای تیم ملی سخت می کند. اگر پول نباشد مدیر نمی تواند کاری انجام دهد اگر فدراسیون پول داشته باشد می تواند مشکلات را درجه بندی کند به ترتیب به آنها رسیدگی کند. فوتبال درآمدزایی چندانی ندارد و ممکن است حتی پول های فدراسیون در فیفا جوابگوی نیازها نباشد. این مشکلات زیاد هستند و دولت و کمیته ملی المپیک باید برای حل این مشکلات به فدراسیون کمک کنند. اگر عزیزی خادم بتواند حامی های مالی خوبی بیاورد و بتواند بودجه فدراسیون را به درستی مدیریت کند می تواند موفق باشد. همچنین یکی از منبع های خوب درآمد برای فوتبال، حق پخش تلوزیونی است اما نمی دانم مدیران جدید فدراسیون چقدر قدرت دارند که حق پخش ها را از صدا و سیما بگیرند باید صدا و سیما را وادار کنند تا حق پخش ها به باشگاه ها و فوتبال برسد وگرنه مثل قبل فوتبال از این منبع درآمد محروم خواهد بود.
قاسم پور در خصوص توقعات اهالی فوتبال از روسای جدید فدراسیون گفت: توقع دارم شعار ندهند و به حرف هایی که می زنند عمل کنند. اگر احساس کردند نمی توانند به خوبی فوتبال را مدیریت کنند باید استعفا بدهند و میدان را به افرادی بسپارند که توانایی دارند. امیدوارم در این دوره از افراد متخصص و اهالی فوتبال استفاده کنند. باید جلوی فساد در فوتبال گرفته شود می بینیم که افرادی که شایسته هستند کنار گذاشته می شوند و افرادی که شایستگی ندارند در راس کار قرار می گیرند. می توان از اهالی فوتبال و متخصص در کارهای مدیریتی استفاده کرد. فردی که از بدنه فوتبال است و دانش و سواد لازم را دارد می تواند بازدهی خوبی داشته باشد از افرادی که توانایی مدیریت ندارند اما دانش فوتبالی دارند هم می شود در زمینه مشاوره استفاده کرد. امیدواریم در این چهار سال شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
وی افزود: در جاهایی که لابی گری و واسطه زیاد است سخت می شود فساد را ریشه کن کرد. برای ریشه کن کردن فساد نیاز به عزمی ملی داریم اما در حال حاضر این عزم را نمی بینم. در انتخابات فدراسیون دیدیم که خود اهالی فوتبال به فوتبال ظلم کردند. فقط ۹ نفر به علی کریمی رای دادند که این کار از پشت خنجر زدن به فوتبال است. این نشان می دهد که خود فوتبالی ها با هم خوب نیستند. وقتی فوتبالی ها با هم این کار را می کنند نمی توان از بقیه انتظار داشت.
وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون فوتبال در پایان دوره چهارساله ریاست فدراسیون باید در چه نقطه ای قرار بگیرد گفت: اگر ۶۰ تا ۷۰ درصد مشکلات رفع و توقعات برآورده شوند و از افراد با دانش، با تدبیر و سالم استفاده شود می توانیم در پایان نمره قابل قبولی به فدراسیون بدهیم.


کد مطلب: 248895

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/248895/قاسم-پور-فوتبالی-ها-فوتبال-خنجر-زدند-راه-نجات-استفاده-افراد-پاک

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com