تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
plusresetminus
حزب الله:نیروهای امنیتی میانمار امروز (چهارشنبه)‌ از گاز اشک آور و شلیک هوایی برای متفرق کردن معترضان ضد خونتا استفاده کرده و در جریان آن، شش خبرنگار از جمله خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز بازداشت شده‌اند.
۰
کد مطلب : ۲۴۸۸۶۸
پلیس میانمار به معترضان حمله کرد/ شش خبرنگار بازداشت شدند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،این حمله از سوی نیروهای امنیتی میانمار یک روز پس از تلاش‌های دیپلماتیک منطقه‌ای با هدف کمک به پایان بحران یک ماهه در این کشور صورت گرفت. وزرای کشورهای عضو آ.سه.آن نسبت به خویشتنداری در میانمار تاکید کردند اما در رسیدن به یک بیانیه واحد برای درخواست از ارتش میانمار در آزادی آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی این کشور و احیای دموکراسی ناکام ماندند. در حالیکه آ.سه.آن در خویشتنداری در میانمار صدای واحدی داشت، اما تنها چهار عضو آن یعنی اندونزی، مالزی، فیلیپین و سنگاپور خواستار آزادی سوچی و سایرین شدند.
از آغاز کودتای اول فوریه در میانمار دست کم ۲۱ تن کشته شده‌اند.
براندازی دولت مدنی در میانمار و روی کار آمدن خونتا در این کشور باعث اعتراضات سراسری در این کشور شده است.
یک گروه رصد بازداشتی‌های میانمار به دست خونتا اعلام کرده که ده‌ها تن دیگر روز سه شنبه دستگیر شدند که یکی از آنها سازمان دهنده اعتراضاتی است که از سوی مردان امنیتی در یک خودروی بدون پلاک دستگیر شد.
خبرنگار ۳۲ ساله آسوشیتدپرس "تین زاو" و پنج خبرنگار دیگر نیز روز شنبه در حالی از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شدند که داشتند اعتراضات در یانگون را پوشش می‌دادند.
وکیل این خبرنگار گفته، موکلش به همراه پنج خبرنگار دیگر بر اساس قانون "ایجاد ترس، گسترش اخبار جعلی یا تحریک مستقیم یا غیر مستقیم کارمندان دولت" بازداشت شده‌اند.
خونتای میانمار ماه گذشته میلادی با هدف افزایش محکومیت‌های حداکثری از دو سال به سه سال حبس، این قانون را اصلاح کرد.
معاون رئیس خبرگزاری آسوشیتدپرس خواستار آزادی سریع خبرنگار این خبرگزاری شده و گفت: باید به خبرنگاران مستقل اجازه فعالیت آزادانه و تهیه گزارش به صورت امن بدون ترس از بازداشت و ارعاب داده شود. خبرگزاری آسوشیتدپرس به شدیدترین شکل ممکن بازداشت خودسرانه این خبرنگار را محکوم می‌کند.
انجمن کمک رسان به زندانیان سیاسی گفته که ۳۴ خبرنگار در میان بازداشتی‌ها از اول فوریه هستند که ۱۵ تن آنها آزاد شده‌اند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین