تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
plusresetminus
حزب الله: رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران به تشریح علت گرانفروشی اقلام در فروشگاه‌های زنجیره‌ای پرداخت.
۰
کد مطلب : ۲۴۸۷۲۹
ماجرای نامه‌ای که عامل گرانفروشی اجناس در بازار شد/ پرداخت میلیونی فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای برچسب زنی اقلام خوراکی

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با انجام تخلف برچسب زنی غیر مجاز بر روی محصولات خود، اقدام به گرانفروشی در بازار می‌کنند.
متولیان فروشگاه‌ها با تهیه برچسب‌های غیرمجاز از شرکت‌های محصولات خوراکی و غیر خوراکی اقدام به افزایش کاذب قیمت‌ها کرده و بر روی همین قیمت‌ها تخفیف‌های جعلی را اعمال می‌کنند.
ناصر مدیحی طامه رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اعمال قیمت کاذب و برچسب زنی بر روی محصولات، گفت: پیرو نامه‌ای که دستگاه نظارتی بر بازار به فروشگاه‌ها ارسال کرده است، یک حاشیه امنی برای تخلفات گرانفروشی در این حوزه برای این فروشگاه‌ها ایجاد شده است.
ابلاغ نامه‌ای که باعث ایجاد گرانفروشی در بازار شده است/ پرداخت میلیونی فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای برچسب زنی اقلام خوراکی + سند
وی افزود: به دلیل ابلاغ این نامه به فروشگاه‌های سراسر کشور، تعزیرات حکومتی نمی‌تواند آن طور که باید به نظارت بر بازار ورود کند و از این رو متولیان فروشگاه‌های زنجیره‌ای هر قیمتی را که به نفعشان است، بر روی محصولات خود برچسب زنی می‌کنند.
مدیحی تصریح کرد: اینکه دستگاه‌های نظارتی چگونه و بر چه اساسی چنین دستورالعملی را به فروشگاه‌های زنجیره‌ای کل کشور ابلاغ می‌کنند نیز جای بررسی دارد و باید علت ابلاغ چنین نامه‌ای از پایه بررسی شود، به همین علت شاهد وقوع تخلفات گسترده‌ در بازار هستیم.
رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران گفت: از دادستانی محترم تقاضا داریم تا به این موضوع ورود کند و علت ابلاغ چنین نامه‌ای را که باعث تشویش بازار و کسب و کار و همچنین توسعه گرانفروشی در بازار شده، بررسی کند.
ابلاغ نامه‌ای که باعث ایجاد گرانفروشی در بازار شده است/ پرداخت میلیونی فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای برچسب زنی اقلام خوراکی + سند
وی افزود: چندی پیش کارگاهی را در شهر ری که برچسب‌های قیمتی تولید و به سفارش شرکت‌های توزیع مواد غذایی به آن‌ها عرضه می‌کرد، شناسایی کردیم.
به گفته مدیحی، شرکت‌های توزیع مواد غذایی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای طلب دریافت مبالغی هنگفت تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان می‌کنند تا برچسب‌های قیمتی را به فروشگاه‌ها تحویل دهند و از طرف دیگر شاهد تخفیف‌های کذایی برای محصولات در فروشگاه‌ها هستیم.
وی در پاسخ به اینکه شهروندان چگونه متوجه تخلف گرانفروشی اقلام در فروشگاه‌ها شوند، افزود: شهروندان باید قیمت اقلام مانند حبوبات را به صورت فله‌ای با قیمت‌های بسته بندی شده مقایسه کنند و با در نظر گرفتن موارد قیمتی و میزان تفاوت نرخ محصولات فله‌ای و بسته بندی شده متوجه گرانفروشی شوند، چرا که در برخی از فروشگاه‌ها هر محصول بسته بندی شده با اعمال قیمت‌های کاذب به فروش می‌رسند.

با توجه به این اظهار نظر مشخص است که تخلف بسیار گسترده‌ای در بازار به وجود آمده و اینکه چرا چنین نامه‌ای از سوی دستگاه‌های نظارتی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای کل کشور ارسال شده هم جای تأمل دارد و باید هر چه سریعتر دستگاه‌های نظارتی به موضوع ورود کنند تا سروسامانی به وضعیت بازار داده شود.
گفتنی است نامه مذکور توسط یک منبع آگاه در بازار به دست باشگاه خبرنگاران جوان رسیده است.
ابلاغ نامه‌ای که باعث ایجاد گرانفروشی در بازار شده است/ پرداخت میلیونی فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای برچسب زنی اقلام خوراکی + سند
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین