کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فردا آخرین مهلت ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۰

باشگاه خبرنگاران جوان , 12 اسفند 1399 ساعت 9:30

حزب الله:
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از پایان یافتن مهلت ثبت نام کنکور سراسری ناپیوسته سال ۱۴۰۰ تا فردا چهارشنبه ۱۳ اسفند در سایت سازمان سنجش خبر داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،فاطمه زرین آمیزی، سخنگو و مدیرکل سازمان سنجش آموزش کشور  درباره آخرین مهلت ثبت نام کنکور سراسری گفت: مهلت مجدد برای ثبت نام از (یکشنبه، ۱۰ اسفند) آغاز شد و ساعت ۲۴ فردا چهارشنبه، ۱۳ اسفند به پایان می‌رسد.
مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش افزود: متقاضیانی که قبلاً در این آزمون ثبت نام کرده اند، درصورت تمایل می‌توانند در این مهلت در نظر گرفته شده نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.
سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش به بخش ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۰، (فرصت مجدد بابت ویرایش و ثبت نام جدید) مراجعه و با خرید کارت اعتباری و مطالعه شرایط و ضوابط اقدام به ثبت نام کنند.
او بیان کرد: بر اساس مصوبات بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ حداکثر ۳۰ درصد با تاثیر مثبت است و مواد و ضرایب دروس امتحانی و دروس مؤثر سوابق تحصیلی آزمون سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ است.
او گفت: این آزمون طی چهار روز متوالی در روز‌های چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه (۹ لغایت ۱۲ تیر ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد. سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن برای تمامی متقاضیان اعم از نظام قدیم و نظام جدید، صرفا بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۶۳۳ طراحی و برگزار خواهد شد.
مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش یادآوری کرد: بر اساس آمار نهایی از ۱۲ تا ۲۰ بهمن تعداد یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۵۴۳ داوطلب برای ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۰ اقدام کرده‌اند. 
سخنگوی سازمان سنجش گفت: داوطلبان در مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری مشمول جریمه ۱۲۰ هزار تومانی نمی‌شوند و همان هزینه ۵۴ هزار تومانی را پرداخت می‌کنند.
سخنگوی سازمان سنجش بیان کرد: با توجه به این که شرکت در آزمون سراسری مستلزم پرداخت هزینه ثبت‌نام است داوطلبان باید قبل از ثبت‌نام، هزینه آن را پرداخت کرده و سریال ثبت‌نام را که یک کد ۱۲ رقمی است یادداشت کنند. علاقه‌مندان به انتخاب در رشته محل‌های دانشگاه آزاد نیاز به پرداخت هزینه جداگانه در این مرحله از آزمون ندارند.
مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش درباره شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ادامه داد: برای ثبت نام در این کنکور محدودیتی از سوی آموزش و پرورش تا ۲۴ سال ایجاد نشده و داوطلبان با این شرایط سنی می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.
 


کد مطلب: 248728

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/248728/فردا-آخرین-مهلت-ثبت-نام-کنکور-سراسری-۱۴۰۰

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com