تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
plusresetminus
حزب الله: رقابت‌های بین‌المللی جام مربیان و کشتی گیران برتر اوکراین برای کادر فنی ۲ رشته آزاد و فرنگی دستاورد‌های متفاوتی داشت.
۰
کد مطلب : ۲۴۸۶۵۲
تورنمنت اوکراین چه دستاوردی برای کادر فنی تیم‌های ملی کشتی داشت؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، در حالی اردوی آماده‌سازی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی پیگیری می‌شود که کادر فنی تیم‌های ملی برای محک زدن کشتی گیران نگاه ویژه‌ای هم به تورنمنت‌های بین‌المللی دارند.
بر همین اساس رقابت‌های بین‌المللی جام مربیان و کشتی گیران برتر اوکراین طی روز‌های ۸ تا ۱۰ اسفندماه در شهر کی یف برگزار شد که در این تورنمنت و در کشتی آزاد تیم پنج نفرِ ایران توسط محمدصادق فیروز پور در وزن ۷۴ کیلوگرم به مدال طلا دست‌یافت و در کشتی فرنگی نیز تیم ۹ نفرِ کشورمان با ۲ مدال طلای علیرضا نجاتی و محمدعلی گرایی در اوزان ۶۰ و ۷۷ کیلوگرم، ۲ نقره سجاد عباس پور و امین کاویانی نژاد در وزن‌های ۵۵ و ۷۷ کیلوگرم و ۳ مدال برنز محمدرضا مختاری، مهدی بالی و امین میرزازاده به کار خود پایان داد.
به‌طور حتم فارغ از نتایج کسب‌شده باید به این مسابقات به‌عنوان یک میدان فنی مطلوب جهت محک و ارزیابی کشتی گیران برای حضور در رقابت‌های گزینشی قاره آسیا و به دنبال آن بازی‌های المپیک توجه داشت موضوعی که کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی پیش‌تر به آن اشاره‌کرده بود تا جایی که حبیب‌الله اخلاقی مربی تیم ملی درباره تورنمنت اوکراین اظهار داشت: «مسابقات بین‌المللی اوکراین فرصتی را فراهم کرد تا کادر فنی، محک و آنالیزی از کشتی‌گیران داشته باشد، به‌طوری‌که نتایج حاصل از مسابقات می‌تواند بخشی از فرآیند چرخه انتخابی المپیک و حتی مسابقات جهانی پس‌ازآن محسوب شود.»
حال باید دید محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی و همکارانش تا چه اندازه به اهداف موردنظر خود رسیده اند و آیا نفرات برتر به دوبنده تیم ملی برای حضور در المپیک نزدیک‌تر شدند یا هنوز اظهارنظر درباره این موضوع زود خواهد بود.
اما در کشتی آزاد بیشترین دستاوردی که می‌توان از حضور در تورنمنت اوکراین به آن اشاره کرد شاید همان بحث پشتوانه سازی و میدان دادن به جوان‌تر‌ها باشد. به‌طور حتم نگاه کادر فنی آزاد معطوف به رقابت‌های ایتالیا و انتخابی در ۲ وزن ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم است و به‌احتمال فراوان بعد از کسب سهمیه‌های باقیمانده بیشتر روی تورنمنت‌ها متمرکز خواهند شد.
گفتنی است رقابت‌های بین‌المللی جام ماتئو پلیکونه ایتالیا نیز روز‌های ۱۴ تا ۱۷ اسفندماه در شهر رم برگزار خواهد شد و طبق برنامه قرار است بهنام احسان پور و علیرضا کریمی در اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم به همراه ابراهیم مهربان راهی ایتالیا شوند.
رقابت‌های کشتی گزینشی قاره آسیا ۲۰ تا ۲۲ فروردین سال ۱۴۰۰ و رقابت‌های قهرمانی آسیا روز‌های ۲۳ تا ۲۸ فروردین سال ۱۴۰۰ در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین