تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
plusresetminus
حزب الله:رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: شفافیت در حوزه املاک نیاز به مستندسازی و تهیه بانک جامع اطلاعاتی دارد.
۰
کد مطلب : ۲۴۸۶۰۶
شفافیت در حوزه املاک نیاز به مستندسازی و تهیه بانک اطلاعاتی است
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،اکبر سلیم نژاد در حاشیه راه‌اندازی سامانه اتوماسیون جامع املاک و مستغلات شهرداری کرج موسوم به «سامان شهر» بابیان اینکه این اقدام باید در سال‌های قبل محقق می‌شد، اظهار کرد: هرچه سایه شفافیت بر دارایی‌های نهادها بیشتر گسترانده شود، میزان فساد و تخلفات و دست‌اندازی به منافع عمومی کاهش می‌یابد.
وی افزود: املاک بخش مهمی از دارایی‌های سرمایه‌ای شهرداری کرج را شامل می‌شوند که با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات آن‌ها بروز در دسترس قرار دارد و فرایندهای مزایده و تهاتر و اجاره آن‌ها توأم با شفافیت و عدالت خواهد بود و به‌مرور بستر هرگونه سوءاستفاده و رانت برچیده می‌شود.
رئیس شورای شهر کرج گفت: آرمان و ایده آل ما افشای اطلاعات غیر محرمانه مالی و اداری شهرداری در فضای مجازی و تحقق کامل شهرداری مجازی و الکترونیک است تا شهروندان به‌عنوان اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان منابع مالی شهرداری در جریان جزئیات هزینه و درآمد این نهاد باشند و به‌مرور دیوار اعتماد بین مردم و شهرداری‌ها ترمیم می‌شود.
سلیم نژاد از دستگاه قضا و نهادهای نظارتی درخواست کرد در بحث شفاف‌سازی، مستندسازی و تهیه بانک‌های جامع اطلاعاتی شهرداری‌ها و سایر نهادها اعم از املاک، معاملات، واگذاری‌ها و... همچون گذشته مطالبه گری لازم را داشته باشند تا از این گذر بستر شناسایی و مقابله با هرگونه دست‌اندازی به ثروت‌ها و منافع عمومی تسهیل شود
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین