تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
plusresetminus
حزب الله:وزیر صنعت، معدن و تجارت تسهیل فرآیندها و روان‌سازی مسیر صادرات و واردات را از اولویت‌های این وزارتخانه دانست.
۰
کد مطلب : ۲۴۸۵۹۹
علما برای ترویج فرهنگ توانمندسازی مردم به صحنه بیایند/ مجلس انقلابی قوانین را متحول سازد/ حمایت از ساخت داخل را حتی با رفع تحریم‌ها دنبال می کنیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علیرضا رزم‌حسینی در نشست با فعالان اقتصادی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین، با بیان این مطلب، افزود: روان سازی صادرات و واردات با تعاملی که با بانک مرکزی داریم در حال انجام است، استفاده از ارز متقاضی و یا فروش ارز در سامانه نیما برای ایفای تعهدات ارزی در همین راستا می باشد.
تسهیل فرایندهای صادراتی با ابلاغیه‌های ستاد اقتصادی دولت
وی همچنین تصریح کرد: ابلاغیه‌ های جدید صادراتی ستاد اقتصادی دولت نیز این روند را تسهیل کرده است.
به دنبال حذف امضاهای طلایی و رانت خواری هستیم
وزیر صنعت، معدن و تجارت مبارزه با رانت خواری، حذف امضاهای طلایی و مجوز فروشی ها را دیگر سیاست این وزارتخانه عنوان کرد و افزود : حرکت در این مسیر هزینه هایی را به دنبال دارد اما عزم خود را برای حذف امضاهای طلایی و مبارزه با رانت خواری جزم کرده ایم.
احیای مسئولیت های اجتماعی شرکت‌های بزرگ و توانمند را دنبال می‌کنیم
رزم حسینی همچنین احیای مسئولیت های اجتماعی و ورود شرکت‌های بزرگ و توانمند را به عرصه مسئولیت های اجتماعی را از دیگر محورها و اولویت‌های وزارت صمت دانست و بیان کرد: کشور باید توسط بخش خصوصی توانمند توسعه پیدا کند، چالش جدید دهه پنجم چالش اقتصادی است و چالش اقتصادی توانمند کردن مردم با تکیه بر بخش خصوصی توانمند و شرکت‌های بزرگ است.
هیچ وقفی بالاتر از تربیت اقتصادی و ایجاد شغل نیست
وی با اعلام اینکه کشور را باید با شرکت ها و بخش خصوصی اش ساخت، اضافه کرد: وقفیات را همین تاجران و بازاریان انجام دادند و هیچ وقفی بالاتر از این نیست که تربیت اقتصادی شکل بگیرد و شغل ایجاد شود که شرکت ها، کارخانجات و بخش خصوصی باید این کار را انجام دهند.
علما برای ترویج فرهنگ توانمندسازی مردم به صحنه بیایند
وزیر صمت با تاکید بر اینکه مردم باید پیشرفت کنند و توانمند گردند، گفت: اسلام نیز به این نکته توجه دارد و این باید فرهنگ عمومی شود که در این راستا علما باید به صحنه بیایند.
کارآفرینان و سرمایه گذاران، مجاهدان اقتصادی هستند
رزم حسینی، کارآفرینان و سرمایه گذاران را مجاهدان اقتصادی خواند و بیان کرد: باید این دید در جامعه شکل بگیرد تا سرمایه‌گذاران به سمت ایجاد کسب و کار و توانمندسازی مردم بروند.
وی ادامه داد: انقلاب شکوهمند اسلامی متولد شد تا ملتی متمدن، متمکن و عزتمند داشته باشیم.
مجلس انقلابی قوانین را متحول سازد
وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجلس انقلابی نیز خواست در این حوزه نقش ویژه خود را ایفا کند و اگر جایی لازم بود ساختارها و قوانین را منعطف یا متحول نماید.
خنثی کردن تحریم‌ها به تقویت اقتصاد خانوار وابسته است
رزم حسینی در ادامه، خنثی کردن تحریم‌ها را به تقویت اقتصاد خانوار، اقتصاد شهری و روستایی دانست و گفت: این تقویت با الگوی اقتصاد مردمی و ایجاد نسل نو و توانمند در مناطق مختلف انجام می شود.
شرکت های بزرگ به عنوان خیرین توسعه وارد صحنه مسئولیت های اجتماعی شوند
وی ادامه داد: شرکت های بزرگ به عنوان خیرین توسعه باید به عرصه مسئولیت های اجتماعی ورود کنند تا جوانان مهاجرت نکنند و عشق سرزمینی پیدا کنند.
حمایت از ساخت داخل را حتی با رفع تحریم‌ها نیز دنبال خواهیم کرد
وزیر صمت همچنین با اشاره به دیگر برنامه‌های وزارتخانه در خصوص داخلی سازی و حمایت از ساخت داخل گفت: حتی با رفع تحریم‌ها نیز این سیاست را دنبال خواهیم کرد، حمایت از ساخت داخل و سیاست‌های تولید داخل در واقع محور برنامه‌های وزارتخانه خواهد بود، البته این محور نباید منجر به ایجاد انحصار شود و باید به خوبی مدیریت گردد.
جهش تولید در صنعت رخ داده است
رزم حسینی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و محدودیت های ناشی از ویروس کرونا، اضافه کرد: در همین مدت علی‌رغم همه تحریم‌ها جهش تولید در صنعت رخ داده است و اکثر کارخانه ها دو یا سه شیفت کار می کنند.
افزایش صدور جوازهای تاسیس صنعتی نشانگر تثبیت اقتصادی است
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در همین ۱۱ ماهه امسال ۳۹ درصد صدور جواز تاسیس صنعتی و بیش از ۱۰ درصد صدور پروانه های بهره برداری صنعتی رشد داشته است که این نشانگر علاقه مردم به ایجاد کار و اشتغال و به نوعی تثبیت اقتصادی است.
بازگشت ۱۳۶۵ واحد راکد در شهرکها و نواحی صنعتی کشور به چرخه تولید
رزم حسینی همچنین ادامه داد: احیای واحدهای راکد را در دستور کار داریم که تاکنون ۱۳۶۵ واحد مستقر در شهرک های صنعتی با استفاده از کلینیک های تخصصی ارزیابی( بیش از ۵۰۰ مشاور عارضه یابی) به چرخه تولید بازگشتند.
گفتنی است در این جلسه جمعی از فعالان اقتصادی و صنعتی استان قزوین به بیان مهمترین نقطه نظرات خود در حوزه‌های مختلف صادرات، تولید و تامین مواد اولیه، سرمایه در گردش، مالیات، بیمه و ....پرداختند.
منبع : وزارت صنعت معدن و تجارت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین