کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمادگی وزارت صمت برای حمایت از خیرین توسعه در راستای ایجاد کسب و کار در مناطق روستایی/ شرکت های بزرگ و توانمند توسعه متوازن در کشور به وجود آورند

وزارت صنعت معدن و تجارت , 9 اسفند 1399 ساعت 15:59

حزب الله:وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین آمادگی این وزارتخانه را برای حمایت از شرکت‌های بزرگ و توانمند برای ایجاد اشتغال و کسب و کار در مناطق روستایی استان قزوین اعلام کرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علیرضا رزم‌حسینی در دیدار با آیت الله عابدینی با بیان این مطلب، افزود: شرکت‌های بزرگ و توانمند به عنوان خیرین توسعه‌ای در مدلی شبیه مدل اقتصاد مقاومتی قلعه گنج که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز بوده است، به ایجاد کسب و کار و اشتغال آفرینی می پردازند.
وحدت و همدلی رمز موفقیت طرح اقتصاد مقاومتی است
وی رمز موفقیت این طرح را وحدت، همدلی و هماهنگی میان مسئولین در استان محل اجرا دانست و تاکید کرد: این مدل در چند استان کشور نیز شروع شده است و جوانان با این مدل ضمن کسب آموزش‌های لازم صاحب شغل شد‌ه‌اند.
سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مجاهدان اقتصادی هستند
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به برخی فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کارآفرینی بیان کرد: ایشان سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را مجاهدان اقتصادی و عابدان خواندند و اجرای طرح اقتصاد مقاومتی مانند قلعه گنج نیز در راستای حمایت از کارآفرینی و سرمایه‌گذاری میباشد.
شرکت های بزرگ و توانمند توسعه متوازن در کشور به وجود آورند
رزم حسینی تصریح کرد: شرکت های معدنی و صنعتی باید توسعه متوازن را در کشور به وجود آورند و به این شرکت‌ها ماموریت های توسعه ای داده شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان و همچنین خسارت های ویروس کرونا بیان کرد: اما با همه این شرایط کالا به اندازه کافی در کشور وجود داشت، کارخانجات ما در چند شیفت کار کردند و واحدهای تولیدی به سمت صادرات گرایی رفتند.
رزم حسینی با اشاره به رسیدن به رشد اقتصادی ۶.۵ درصدی علیرغم همه تنگناها، تحریم ها و محدودیت های کرونا بیان کرد: با برنامه هایی که در حوزه خودکفایی و ساخت داخل داشته‌ایم در زمینه‌های مانند فولاد، پتروشیمی، سیمان، لوازم خانگی و..اکنون صادر کننده هستیم.
در تلویزیون به افزایش تولید ۶۰ درصدی رسیدیم
وی گفت: در حوزه لوازم خانگی با خروج شرکت های بزرگ اما افزایش تولید و کیفیت داشتیم و در تلویزیون ۶۰ درصد رشد تولید را تجربه کرده ایم.
وزیر صمت رسیدن به این موفقیتها را در سایه خودباوری دانست و تصریح کرد: با رهبری داعیانه مقام معظم رهبری، تلاش دولتمردان، توانمندی جوانان و رسیدن به خودباوری توانستیم از شرایط سخت عبور کنیم.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین نیز در این دیدار ضمن تسلیت رحلت حضرت زینب کبری، بیان کرد: هر جا که بر توانایی ها و پتانسیل های خود تکیه کرده‌ایم موفق بوده ایم.
وی جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و بیکار شدن کارگران، رسیدن یارانه‌های تولید به سفره مردم، مشارکت مردمی و شناسایی توانمندی ها، استعدادها و پتانسیل ها را در این دیدار مورد تاکید قرار داد.
جمعی از معاونان وزارتخانه، استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران استانی قزوین در این دیدار علیرضا رزم‌حسینی را همراهی نمودند.


کد مطلب: 248518

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/248518/آمادگی-وزارت-صمت-حمایت-خیرین-توسعه-راستای-ایجاد-کسب-کار-مناطق-روستایی-شرکت-های-بزرگ-توانمند-متوازن-کشور-وجود-آورند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com