تاریخ انتشارسه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
plusresetminus
حزب الله:رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه نسبت به از دست رفتن جان بیش از ۵۰۰ هزار آمریکایی بر اثر کرونا، ابراز تأسف کرد و خواستار اتحاد در نبرد با همه‌گیری شد.
۰
کد مطلب : ۲۴۸۲۸۷
اندوه و تاثر بایدن نسبت به از دست رفتن جان ۵۰۰ هزار آمریکایی بر اثر کرونا
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،جو بایدن در اظهارات شخصی خود از کاخ سفید، نسبت به "مرحله بسیار شوم و اندوه‌آور" عبور از ۵۰۰ هزار مرگ در آمریکا بر اثر کووید ۱۹ واکنش نشان داد. وی ضمن ادای احترام به کسانی که در طول سال گذشته درگذشته‌اند، تجربه خود از اندوه و از دست دادن عزیزان را توصیف کرد.
وی گفت: به عنوان یک ملت، نمی‌توانیم چنین سرنوشت بی‌رحمانه‌ای را بپذیریم. در حالی که مدت زیادی است در مبارزه با این همه‌گیری هستیم، باید نسبت به بی‌حسی در برابر غم، مقاومت کنیم. نباید زندگی‌هایی که از دست می‌رود را به عنوان عدد و رقم یا نقطه مبهمی در اخبار ببینیم. باید این کار را انجام دهیم تا به مردگان احترام بگذاریم اما به همان اندازه هم مهم است که به زنده‌ها، کسانی که بازمانده‌اند، بها دهیم.
بایدن در آغاز سخنرانی خود اشاره کرد که هر روز کارتی را حمل می‌کند که تعداد آمریکایی‌های قربانی کووید ۱۹ را نشان می‌دهد. وی همچنین به ارتباطات خود با آمریکایی‌های تحت تأثیر ویروس اشاره کرد، از جمله مردی که هفته گذشته در سفر به میشیگان با او ملاقات کرده بود و پدرزنش در حال فوت بر اثر کووید ۱۹ است.
بایدن اظهار کرد: تولدها، سالگردها و تعطیلات بدون آن‌ها. و امور روزمره- چیزهای کوچک- که از همه بیشتر دلتان برای آن‌ها تنگ می‌شود. بویی که موقع باز کردن کمد به مشامتان می‌خورد، پارکی که به آن قدم می‌گذارید و آن‌جا به گردش می‌پرداختید. آن سالن سینمایی که با هم در آن دیدار کردید. آن قهوه صبحگاهی که با هم می‌نوشیدید... .
آمریکا روز دوشنبه، حدود یک سال پس از اولین مرگ تأیید شده ناشی از ویروس کرونا در این کشور، از آستانه شوم ۵۰۰ هزار مرگ ناشی از ویروس، گذر کرد. حدود ۲.۵ میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر کووید ۱۹ فوت کرده‌اند.
جو و جیل بایدن، بانوی اول در کنار کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و همسر وی داگ امهوف، پس از سخنان رئیس جمهور، در مراسم روشن کردن شمع و لحظاتی سکوت در کاخ سفید شرکت کردند تا به از دست رفتگان ادای احترام کنند.
حین سکوت آن‌ها، گروه موسیقی مربوط به تفنگ‌داران دریایی آمریکا، آهنگ Amazing Grace را نواخت و پرچم‌های کاخ سفید به حالت نیمه‌افراشته در آمد.
رویکرد بایدن نسبت به رویکرد رئیس جمهور سابق آمریکا که اغلب در اظهارات علنی تهدید ویروس را کوچک جلوه می‌داد و در عمل نیز به برپایی تجمعات انتخاباتی و رویدادهای رسمی می‌پرداخت، در تضاد است.
بایدن در سخنان خود از مردم آمریکا خواست به انجام روش‌های فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه دهند و ماسک بزنند تا از شیوع بیشتر ویروس در شرایطی که آمار مبتلایان در حال کاهش است اما در کشور بالا باقی مانده، جلوگیری کنند.
وی تشریح کرد: امروز از همه آمریکایی‌ها می‌خواهم کسانی که از دست داده‌ایم را به یاد آورند. اما همان‌طور که خاطرمان هست، همچنین درخواست داریم عمل کنیم، هوشیار بمانیم، فاصله‌گذاری را رعایت کنیم و ماسک بزنیم. زمانی که نوبتتان شد، واکسن بزنید. باید به سیاست‌ها و اطلاعات غلطی که بین خانواده‌ها، جوامع و کشور تفرقه انداخته و همین حالا هم به قیمت جان‌های بسیاری تمام شده، پایان دهیم. این دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نیستند که بر اثر ویروس می‌میرند، بلکه هم‌وطنان آمریکایی‌مان هستند.
بایدن ادامه داد: باید با هم به عنوان مردم متحد، ایالات متحده آمریکا، به جنگ ویروس برویم. این تنها راهی است که می‌توانیم ویروس را شکست دهیم. اجازه دهید این نه داستان پایین افتادن ما، بلکه روایتی از بالا رفتن ما باشد.
تأیید واکسن‌های کرونا، نمایانگر نقطه عطف مثبتی در نبرد ایالات متحده علیه ویروس کرونا است.
دولت بایدن در حال مقابله با چالش‌های توزیع واکسن در ایالات و حصول اطمینان از این است که همه آمریکایی‌ها واکسینه می‌شوند.




پرچم نیمه افراشته کاخ سفید
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین