تاریخ انتشارسه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
plusresetminus
حزب الله:تعدادی از ستاره‌های دنیای فوتبال از فتح رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بازمانده اند.
۰
کد مطلب : ۲۴۸۲۷۹
ستاره‌های بزرگی که در حسرت کسب مقام در لیگ قهرمانان اروپا مانده اند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،قهرمانی در  لیگ قهرمانان اروپا پس از جام‌ جهانی از بزرگترین دستاوردهای هر بازیکن است.
بسیاری از ستارگان دنیای فوتبال موفق به فتح رقابت های لیگ قهرمانان اروپا نشده اند. در این گزارش قصد داریم ۱۰ بازیکن بزرگی که دستانشان از این جام کوتاه مانده است را معرفی کنیم.

۱. جان لوییجی بوفون (ایتالیا)

این اسطوره ایتالیایی تا به حال ۳ بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده و در هر ۳ بازی ناکام بوده و موفق به کسب قهرمانی نشده است.  بوفون اولین بار در سال ۲۰۰۳ مقابل میلان و در ضربات پنالتی قهرمانی را از دست داد. او ۲ مرتبه دیگر، یک بار در سال ۲۰۱۵ و مقابل بارسلونا و لیونل مسی و یک بار دیگر در سال ۲۰۱۷ و مقابل رئال مادرید و کریستیانو رونالدو ناکام بوده است. اکنون بوفون در ۴۳ سالگی امیدوار است بتواند با یوونتوس طلسم قهرمان نشدن خود را در لیگ قهرمانان اروپا به پایان برساند.

۲. زلاتان ابراهیموویچ (سوئد)

بزرگترین بازیکن تاریخ کشور سوئد و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال جهان به تمام افتخارات فوتبال باشگاهی در تمامی تیم‌هایی که در آن ها حضور داشته رسیده و حتی با تیم فوتبال منچستریونایتد موفق به کسب جام لیگ اروپا نیز شده است، اما هنوز یک افتخار را در تالار افتخارات دوران حرفه‌ای خود خالی می‌بیند و آن قهرمانی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا است. جامی که این ستاره ۳۹ ساله برای به دست آوردن احتمالی آن حداقل باید یک فصل دیگر در تیم میلان ایتالیا منتظر بماند.

۳. رونالدو نازاریو (برزیل)

اگر زلاتان را یکی از برترین مهاجمان تاریخ بنامیم، رونالدو را باید بهترین آن‌ها بدانیم؛ چرا که به عقیده تمامی کارشناسان دنیای فوتبال و حتی خود ابراهیموویچ، رونالدو اگر در دوران فوتبال خود دچار مصدومیت‌های بیش از حد نمی‌شد، اکنون افتخارات بسیاری را در دوران باشگاهی خود کسب می‌کرد. رونالدوی برزیلی هیچ گاه جام لیگ قهرمانان اروپا را به دست نیاورد.

۴. سسک فابرگاس (اسپانیا)

این ستاره اسپانیایی در سال ۲۰۰۶ و با تیم فوتبال آرسنال می‌توانست قهرمان این مسابقات شود، اما مقابل تیم فوتبال بارسلونا در فینال شکست خورد و از رسیدن به جام لیگ قهرمانان اروپا بازماند. فابرگاس در سال‌های بعد و در تیم‌های بارسلونا، چلسی و موناکو بازی کرد، اما هیچ گاه نتوانست به فینال این مسابقات برسد.

۵. فرانچسکو توتی (ایتالیا)

یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایتالیا و اسطوره باشگاه رم، هیچ وقت نتوانست به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد. او یکی از معدود بازیکنان تک باشگاهی جهان است. توتی در لیگ قهرمانان اروپا ۵۷ بازی کرده که حاصل آن ثبت ۱۷ گل بوده است.

۶. مایکل اوون (انگلیس)

یکی از بهترین مهاجمان انگلیسی دنیای فوتبال که در تیم‌های بزرگی مانند لیورپول، رئال مادرید و منچستریونایتد بازی کرده، تنها یک مرتبه و به همراه شیاطین سرخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده است. اما تیم او آن بازی را باخت و این ستاره انگلیسی را در حسرت این جام باقی گذاشت. اوون در لیگ قهرمانان در ۳۰ مسابقه ۱۱ گل به ثمر رسانده است.

۷. دنیس برکمپ (هلند)

برکمپ هلندی از اسطوره‌های تیم آرسنال بوده و در این تیم به تمام افتخارات ممکن دست یافته است، اما او با وجود تمام افتخارات خود حسرت کسب جام لیگ قهرمانان اروپا را همیشه با خود یدک می‌کشد. برکمپ هلندی به دلیل ترس خود از پرواز بازی‌های کمی را در لیگ قهرمانان اروپا (۴۰ مسابقه) انجام داده و در این دیدار‌ها تنها ۷ گل به ثمر رسانده است.

۸. اریک کانتونا (فرانسه)

این فرانسوی کاریزماتیک اواسط دهه ۹۰ در تیم رویایی فرگوسن در منچستریونایتد آقایی می‌کرد و به تمام افتخارات ممکن با این تیم رسید، اما جام لیگ قهرمانان اروپا چیزی بود که کانتونای فرانسوی همیشه در حسرت آن ماند. کانتونا ۲۴ بازی در لیگ قهرمانان انجام داد و در این بازی‌ها ۸ گل به ثمر رساند.

۹. گابریل باتیستوتا (آرژانتین)

دومین گلزن برتر تیم ملی آرژانتین و یکی از بزرگترین مهاجمان تاریخ این کشور به تمام افتخارات ممکن در زمان بازی خود و در سری آ رسید، اما هیچ گاه نتوانست حتی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. با این وجود باتیستوتا همچنان از بزرگترین مهاجمان تاریخ فوتبال است.

۱۰. فابیو کاناوارو (ایتالیا)

تنها مدافع تاریخ فوتبال که توانسته است در لیست دریافت کنندگان توپ طلا قرار بگیرد. کاناوارو که سابقه قهرمانی جام جهانی فوتبال را نیز با تیم ملی ایتالیا دارد، حتی به فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز نرسیده است و حسرت کسب این جام را در دوران حرفه‌ای خود همیشه حس خواهد کرد. کاناوارو در ۷۶ بازی که در لیگ قهرمانان بازی کرده، تنها ۲ گل به ثمر رسانده است.

 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین