کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اسکوچیچ و همان منوی همیشگی

روزنامه ایران ورزشی , 5 اسفند 1399 ساعت 11:34

حزب الله:
دراگان اسکوچیچ شاید بدشانس‌ترین مربی تاریخ فوتبال ایران باشد. پس از انتخاب ناگهانی و شبانه او به عنوان سرمربی تیم ملی ایران که همه معادلات را برهم زد، اسکوچیچ بسیار کوشید تا از میان اتمسفر وهم آلود و محاصره انرژی‌های منفی پیرامون این انتخاب جدل‌آور خود را آرام آرام و ذره ذره اثبات کند و با کنش و رفتارهایش و مصاحبه‌های امیدوار کننده و خوشبینانه، افکار عمومی را با خود همراه سازد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دراگان اسکوچیچ شاید بدشانس‌ترین مربی تاریخ فوتبال ایران باشد. پس از انتخاب ناگهانی و شبانه او به عنوان سرمربی تیم ملی ایران که همه معادلات را برهم زد، اسکوچیچ بسیار کوشید تا از میان اتمسفر وهم آلود و محاصره انرژی‌های منفی پیرامون این انتخاب جدل‌آور خود را آرام آرام و ذره ذره اثبات کند و با کنش و رفتارهایش و مصاحبه‌های امیدوار کننده و خوشبینانه، افکار عمومی را با خود همراه سازد.
  در ادامه نوشت: دراگان اما امیدوار بود با آغاز دور برگشت انتخابی جام جهانی و دو بازی آسان برابر هنگ کنگ و کامبوج بتواند حکم تأیید رسانه‌ها و منتقدان خرده‌گیر را دریافت کند اما سایه شوم و منحوس پاندمی کرونا همه برنامه‌های مربی خوشبین کروات را بر هم زد.آوار بدبیاری‌های دراگان اما کماکان ادامه دارد و ظاهراً پایانی بر آن نیست. بعد از تعویق ۶ ماهه رقابت‌ها، قرار بود دور برگشت از فروردین ۱۴۰۰ آغاز شود اما کرونای نحس دوباره بازی‌ها را تا نیمه خرداد به تعویق انداخته. بدبیاری بزرگتر آنجاست که با تنگ شدن زمان، AFC تصمیم گرفته رقابت‌های دور برگشت را به شکل متمرکز برگزار کند و بدشانسی بزرگتر اینکه ایران به دلیل تحریم و مشکلات حق پخش و البته وضعیت قرمز کرونایی تقریباً هیچ شانسی برای میزبانی نخواهد داشت. این بدان معناست که اسکوچیچ و تیمش ۲ بازی سرنوشت‌ساز برابر بحرین و عراق را باید دور از خانه برگزار کند. دو نبردی که فوتبال ایران بعد از دو شکست تلخ دور رفت روی میزبانی در بازی برگشت حساب ویژه‌ای باز کرده بود.در این میان وضعیت بلاتکلیف فدراسیون فوتبال و انتخابات پیش‌رو وضعیت را مبهم‌تر جلوه می‌دهد و شرایط را برای اسکوچیچ پیچیده‌تر خواهد کرد. او در دامگه حوادث کبود و غیرمنتظره باید به مأموریت دشواری فکر کند که بی‌تردید بزرگترین آزمون زندگی اوست و نقش مهمی در آینده حرفه‌ای او بازی خواهد کرد. به نظر می‌رسد در این بلبشوی عجیب و غیرمنتظره اسکوچیچ چاره‌ای جز پناه بردن به همان مؤلفه‌های قدیمی نخواهد داشت و باید به همان نفرات و البته ستاره‌های تکراری و تاکتیک امتحان پس داده متوسل شود چراکه هیچ فرصتی برای آزمون و خطا و ریسک وجود ندارد. اولویت سرمربی کروات تنها و تنها عبور از این گردنه خطرناک است، گردنه‌ای که تنها با اعتماد به همان پکیج سابق می‌توان از آن به سلامت گذر کرد و هر تغییری ولو کوچک شاید بهایی بزرگ داشته باشد. فرصت برای تغییر بسیار است به شرط آنکه اسکوچیچ از آتش به سلامت عبور کند.


کد مطلب: 248268

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/248268/اسکوچیچ-همان-منوی-همیشگی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com