کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش تخلف دولت ازاجرای قانون لغو تحریم‌ها به قوه قضائیه ارسال شد

مهر , 4 اسفند 1399 ساعت 15:02

حزب الله:
مجلس شورای اسلامی گزارش تخلف دولت از اجرای قانون لغو تحریم‌ها را به قوه قضائیه ارسال کرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با ارسال گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تخلف در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران به قوه قضائیه موافقت کردند.
کمیسیون امنیت ملی مجلس بعد از بیانیه مشترک آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران بر اساس ماده ۷ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، گزارشی از تخلف دولت از اجرای قانون تهیه و به صحن علنی ارائه کرد.
به درخواست ۲۵۰ نفر از نمایندگان برای اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس، این گزارش به رأی وکلای ملت گذاشته شد و نمایندگان با ۲۲۱ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در جلسه با آن موافقت کردند.
در ادامه جلسه، احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را قرائت کرد.
متن این گزارش بدین شرح است:
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
با تهیت و احترام استحضار دارید که
۱- توافق و بیانیه مشترک آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی نقض صریح قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران است و درخواست دستور موقت ابطال آن را توسط قوه قضائیه داریم.
۲- در قانون یاد شده جناب آقای رئیس جمهور مسئول اجرای آن تعیین گردیده است.
۳- با توجه به ماده (۲۳۴) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی آقای رئیس جمهور و کلیه ناقضین و مستنکفین را با قید فوریت به قوه قضائیه معرفی، تا وفق قانون مذکور قوه قضائیه نیز خارج از نوبت و تشریفات مرسوم آن را مورد رسیدگی فوری قرار دهد.
۴- این موضوع نظر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می‌باشد.
با تشکر
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس


کد مطلب: 248195

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/248195/گزارش-تخلف-دولت-ازاجرای-قانون-لغو-تحریم-ها-قوه-قضائیه-ارسال

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com