کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ناقلان سالم شیوع کرونای انگلیسی در کدام رده سنی قرار دارند؟

ایسنا , 4 اسفند 1399 ساعت 14:25

حزب الله:کارشناس مسئول بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افراد پنج تا 14 سال به عنوان ناقلان سالم برای شیوع ویروس کرونای انگلیسی یاد کرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،فیض الله برزگر  گفت: تا قبل از شیوع ویروس کرونای انگلیسی، ویروس کرونایی در سطح جامعه شیوع پیدا کرده بود بیشتر افراد بزرگسال را درگیر می کرد و میزان فوتی ها نیز در افراد میانسال و افرادی که به بیماری های خاص و زمینه ای مبتلا بودند، بیشتر بود.
وی افزود: اما متاسفانه کرونای انگلیسی در حال حاضر تمامی گروه های سنی از جمله گروه سنی پنج تا 14 سال را نیز درگیر می کند.
برزگر با بیان اینکه اما از آنجاییکه سطح ایمنی در این افراد زیاد است و شاید کرونا در افرادی که در این گروه سنی قرار دارد، خود را به صورت علنی نشان ندهد، ادامه داد: نگرانی ما از آنجا است که این افراد درگیر نتوانند به خوبی مشکلات خفیفی که در آن ها به وجود آمده را بیان کنند.
وی تصریح کرد: ممکن است یک بچه شش ساله ای که مبتلا به این ویروس شده و دچار تب شده است نتواند مشکل خود را اعلام کند و این امر، هم موجب شیوع ویروس می شود و هم اینکه درمان آن ها به تاخیر می افتد.
این مقام مسئول تاکید کرد: بنابراین با توجه به توضیحات ارائه شده باید افراد اعضای خانواده خود را مجاب به استفاده از ماسک کنند و از برگزاری دورهمی به شدت خودداری کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید استفاده از ماسک از منزل تا منزل باشد، گفت: منظور از منزل تا منزل آن است که از زمانیکه شخص از منزل خارج می شود باید از ماسک استفاده کند تا زمانیکه به منزل بازمی گردد و در این میان به هیچ عنوان نباید آن را از دهان و بینی خود جدا کند.
برزگر توصیه کرد: از آنجاییکه قدرت سرایت ویروس کرونای انگلیسی خیلی بیشتر بوده، بهتر است که افراد از دو ماسک استفاده و فاصله گذاری اجتماعی را به طور جدی رعایت کنند.
وی در ادامه به مراجعه به موقع به پزشک نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم آن است که افراد تا زمانیکه حالشان بد نشود به پزشک مراجعه نمی کنند اما مراجعه به موقع نقش مهمی در درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا دارد.


کد مطلب: 248189

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/248189/ناقلان-سالم-شیوع-کرونای-انگلیسی-کدام-رده-سنی-قرار

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com