تاریخ انتشاردوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
plusresetminus
حزب الله:«محمد جواد ظریف» در جریان گفتگو با شبکه «المنار» لبنان تأکید کرد: تسلیحات هسته ای نه تنها مؤلفه‌ای برای تأمین امنیت محسوب نمی شود، بلکه برای امنیت جهانی نیز مخرّب است.
۰
کد مطلب : ۲۴۸۱۸۴
تسلیحات هسته‌ای برای امنیت جهانی مخرّب است/ اشتباه محاسباتی سعودی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با شبکه لبنانی «المنار» با اشاره به عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: همسایگان ما اشتباه می‌کنند و اشتباه آنها این است که با عادی سازی روابطشان با تل آویو، این اجازه را به اسرائیل دادند تا درگیری را به سرزمین‌شان بکشاند.
بر اساس این گزارش، ظریف افزود: این بدان معناست که اسرائیل امنیت کشورهای منطقه را با مخاطره مواجه می‌سازد و این امنیت را از بین می‌برد. اسرائیل از عادی سازان روابط دفاع نخواهد کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی پیرامون حمله نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران افزود: اگر اسرائیل دست به حمله علیه ایران بزند، در واقع دست به خودکشی زده است.
ظریف در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ یمن توسط عربستان سعودی نیز اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار پایان جنگ در یمن و برقراری صلح و ثبات در این کشور است. درحالی که عربستان گمان می‌کرد ظرف ۳ هفته می‌تواند در یمن پیروز شود، اما اکنون پس از ۶ سال هیچ پیروزی در این جنگ به دست نیاورده است.
وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد: ما به جو بایدن هشدار می‌دهیم که سیاستهایی را مشابه سیاست ترامپ در قبال ایران در پیش نگیرد، چرا که تجربه ثابت کرده است که چنین سیاستهایی نتیجه‌ای در بر نخواهند داشت.
ظریف یادآور شد: برای ایران پذیرفتنی نیست که کشور جدیدی به ترکیب ۱+۵ اضافه شود. وی با اشاره به تحولات سوریه نیز گفت: سیاست حمایت از تکفیریها در سوریه توسط اسرائیل بی پاسخ نخواهد ماند.
وی در خصوص لبنان و تحولات مربوط به این کشور نیز اظهار داشت: ایران در کنار ملت لبنان و مقاومت این کشور ایستاده است. آمریکا مانع از کمک‌های ایران به لبنان پس از انفجار مهیب بندر بیروت شد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین