کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جای بیرانوند و دروازه‌بان فرانسوی آنتورپ عوض شد!

مهر , 4 اسفند 1399 ساعت 13:19

حزب الله:
در شرایطی که علیرضا بیرانوند دروازه بان ایرانی تیم آنتورپ آسیب دیده است، «ژان بوتز» رقیب فرانسوی بیرانوند دوران مصدومیتش را پشت سر گذاشت.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ماجرای دروازه تیم فوتبال آنتورپ در این فصل در نوع خودش عجیب و غریب است. حضور علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی ایران در آنتورپ باعث شد تا توجهات به خط دروازه آنتورپ بیشتر شود و در نهایت چند ماه پرحاشیه را در پی داشت.

تاخیر بیرانوند در سفر به بلژیک
شاید ریشه تمام ماجراهای دروازه آنتورپ به دیر اضافه شدن بیرانوند برگردد. بیرانوند چند ماه پیش از پایان لیگ نوزدهم، با تیم آنتورپ قرارداد امضا کرد اما در سفر به بلژیک و اضافه شدن به تمرینات آنتورپ تعلل کرد. این مشکل به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته بودن مرزها شدت گرفت و باعث شد تا آنتورپ «ژان بوتز» دروازه بان فرانسوی را جذب کند.
نیمکت نشینی چند ماهه بیرانوند
سفر دیرهنگام بیرانوند به آنتورپ بزرگترین ضربه را به این دروازه بان ایرانی زد. بیرانوند در شرایطی که فکر می‌کرد دروازه بان اول آنتورپ خواهد بود، به بلژیک رفت اما هفته‌ها از شروع تمرین آنتورپ گذشته بود. «ایوان لکو» سرمربی وقت آنتورپ انتخاب خودش را کرده بود. از نظر او، بوتز با وجود اینکه از نظر تجربه در سطح پایین‌تری نسبت به بیرانوند قرار داشت، دروازه بان اول بود و همین موضوع نیمکت نشینی چند ماهه دروازه بان تیم ملی ایران را در پی داشت.
بیرانوند قربانی اختلاف سرمربی آنتورپ با مدیران باشگاه
نخستین بازی بیرانوند در تیم آنتورپ، در دیدار این تیم با تاتنهام در لیگ اروپا رقم خورد. آن مسابقه با باخت آنتورپ به پایان رسید اما بیرانوند عملکرد بدی نداشت. ایوان لکو بعد از آن مسابقه، بیرانوند را در لیگ بلژیک مقابل کلاب بروژ هم بازی داد که آن مسابقه هم برای بیرانوند گران تمام شد. آنتورپ شکست خورد و سرمربی این تیم از بازی دادن به بیرانوند اظهار پشیمانی کرد. بعضی از رسانه‌های بلژیک در آن مقطع زمانی خبر دادند لکو با مدیران باشگاه آنتورپ برای بازی دادن به بیرانوند به اختلاف خورده است چرا که این سرمربی کُروات علاقه‌ای به استفاده از دروازه بان ایرانی نداشته است.

دو اتفاق ویژه برای بیرانوند
آنتورپ با حضور ایوان لکو شرایط خوبی در جدول لیگ بلژیک داشت اما در میانه لیگ، پیشنهاد باشگاه شانگهای چین به لکو رسید و این مربی آنتورپ را ترک کرد. این نخستین اتفاقی بود که بیرانوند را به بیشتر بازی کردن دلگرم کرد. بعد از آن و در میانه‌های دی ماه بود که ژان بوتز هم در تمرین آنتورپ دچار آسیب دیدگی شد. همه چیز برای بازی کردن بیرانوند فراهم شده بود و او فرصت خوبی برای نشان دادن توانایی‌هایش داشت اما...
دروازه بان ایران انتظارات را برآورده کرد؟
بیرانوند بعد از مصدومیت بوتز، بدون رقیب شد. هرچند باشگاه آنتورپ در ادامه اقدام به جذب «دی ولف» دروازه بان تیم یوپن به صورت قرض کردند، اما بیرانوند دروازه بان اول «فرانک فرکوترن» سرمربی جدید آنتورپ بود. وی در مسابقات ژوپیر لیگ بلژیک از دروازه آنتورپ محافظت کرد اما عملکردش افت و خیز داشت و همواره انتقاد رسانه‌های بلژیک را بعد از باخت و گل خوردن‌هایش در پی داشت. بدترین اتفاق هفته گذشته در بازی با گلاسکو رنجرز در لیگ قهرمانان اروپا رخ داد که بیرانوند در خروج خود نتوانست توپ را کامل مهار کند و با اشتباه او، آنتورپ گل خورد.
مصدومیت بیرانوند و تشدید آسیب دیدگی
در بازی با رنجرز، بیرانوند دچار آسیب دیدگی شد. او بعد از پایان بازی آزمایش MRI داد و اعتراف کرد که این مصدومیت ناشی از یک درد کهنه است. بیرانوند چند روز استراحت کرد و مجدداً شب گذشته در دیدار آنتورپ مقابل سنت ترویدن در لیگ بلژیک درون دروازه قرار گرفت. با این حال او در دقیقه ۳۵ به دلیل تشدید آسیب دیدگی، تعویض شد و احتمالاً چند هفته از میادین دور باشد.

آمار بیرانوند در آنتورپ
بیرانوند در این فصل در مجموع ۱۲ بازی برای آنتورپ انجام داده است (۲ بازی در لیگ اروپا و ۱۰ بازی در لیگ بلژیک). او از مجموع ۱۰۱۲ دقیقه بازی، ۱۵ گل دریافت کرده است که چهار گل در لیگ اروپا بوده.
جای بیرانوند و بوتز عوض شد
مصدومیت بیرانوند خبر بسیار بدی برای هواداران آنتورپ است و این تیم احتمالاً باید با دروازه بان سوم خود یعنی دی ولف به مصاف گلاسکو رنجرز برود اما روزنامه HLN بلژیک خبر امیدوارکننده ای را منتشر کرده است. این روزنامه اعلام کرد ژان بوتز دوران مصدومیت را پشت سر گذاشت و در تمرینات آنتورپ حاضر خواهد شد. به نوشته این روزنامه، احتمالاً بیرانوند به مدت طولانی‌تری قادر به بازی نباشد و در صورت فراهم بودن شرایط، بوتز روز دوشنبه هفته بعد در لیگ بلژیک درون دروازه قرار می‌گیرد.
 
 


کد مطلب: 248179

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/248179/جای-بیرانوند-دروازه-بان-فرانسوی-آنتورپ-عوض

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com