تاریخ انتشاردوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
plusresetminus
حزب الله: استفاده از باتری‌های دیگر که اورجینال گوشی خودتان نیستند اشتباه بزرگی است که عمر گوشی شما را کاهش می‌دهد.
۰
کد مطلب : ۲۴۸۱۶۲
۷ اشتباه درباره شارژ کردن گوشی که نباید آن‌ها را انجام دهید

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شارژ کردن گوشی به عنوان فعالیتی ساده و راحت شناخته می‌شود، اما بر خلاف تصور فعالیتی است که بسیار حساس است می‌تواند با یک عمل نادرست باتری گوشی شما را ازبین ببرد و یا منفجر کند شاید با خودتان بگویید باتری دیگری می‌خرید، اما استفاده از باتری‌های دیگر که اورجینال گوشی خودتان نیستند اشتباه بزرگتری است که عمر گوشی شما را کاهش می‌دهد.
۷ اشتباهی که نباید آن‌ها را انجام دهید:
۱. هنگامی که گوشی شما درشارژ نیست آن را از پریز برق بکشید، زیرا هنوز سیم شارژر شما به برق متصل است و برق مصرف می‌کند حتی اگر گوشی شما در حال شارژ نباشد.
۲. همچنین از محل تبدیل شارژر گرمایی ساتع می‌شود که به مرور انباشته می‌شود و می‌تواند منجر به آتش گرفتن شارژر شما شود و اگر رطوبت هوا بیشتر باشد می‌تواند به این مسئله دامن بزند.
۳. اگر باتری گوشی خود را ۱۰۰ درصد شارژ می‌کنید باید بدانید که این کار عمر باتری شما را کاهش می‌دهد گنجایش هر باتری ظرفیتی خاص است و باید در بهترین حالت باتری مویابل را هر ماه فقط یک بار ۱۰۰ درصد شارژ کنید و در باقی روز‌ها بین ۲۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید.
۴. وقتی موبایل خود را شب تا صبح در شارژ نگه می‌دارید این کار هم برق زیادی مصرف می‌کند و هم عمر باتری را کاهش می‌دهد همچنین نباید بگذارید باتری گوشی کاملا خالی شود، زیرا در هنگام شارژ مجدد به آن فشار مضاعف وارد می‌شود.
۵. وقتی تلفن همراه شما درحال شارژ شدن است نباید از آن استفاده کنید، زیرا فشار بیش از اندازه‌ای به باتری وارد می‌کند، زیرا مجبور به انجام دو کار به طور همزمان می‌شود.
۶. شارژ مداوم تلفن همراه کاری اشتباه است، زیرا این کار باعث می‌شود تلفن همراه فشار زیادی را تحمل کند و شما لازم است فقط وقتی تلفن همراهتان به زیر ۲۰ تا ۵ درصد رسید آن را شارژ کنید.
۷. و نکته آخر در این روز‌های کرونایی که ضدعفونی گوشی‌های همراه الزامی است به هیچ عنوان الکل را به طور مستقیم به تلفن همراه خود نزنید، زیرا اینکار باعث جمع شدن گاز الکل به زیر قاب گوشی می‌شود که به محض روشن کردن آن با خطر انفجار رو به رو است.
منبع : سایت طلا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین