تاریخ انتشاردوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
plusresetminus
حزب الله:رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از اجرای طرح کاشت درخت به‌جای سبد زباله جمع‌آوری‌شده از سطح معابر شهر خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۴۸۱۵۴
کاشت نهال به‌جای سبدهای زباله جمع‌آوری‌شده در شهر کرج
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، پیمان بضاعتی پور با اشاره به اجرای این طرح، گفت: این طرح با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری کرج و اداره توسعه، حفظ و نگهداری فضای سبز مناطق انجام می‌شود.
وی گفت: در اجرای این طرح از گونه‌هایی هم چون «نارون» و «زبان‌گنجشک» استفاده‌شده و گونه دیگر نیز کاشته خواهد شد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته با اجرای این طرح تا پایان سال ۵۰ هزار اصله درخت در حاشیه معابر غرس خواهد شد.
بضاعتی پور به پویش درختکاری کرج و کاشت نهال به درخواست شهروندان اشاره کرد و گفت: در خصوص  اجرای این طرح محدودیتی وجود ندارد و به‌تمامی درخواست‌های پیامکی شهروندان به سامانه ۱۰۰۰۱۱۴۷ ترتیب اثر داده خواهد شد.
وی گفت: این سازمان به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه هفتگی درختکاری را پیش موعد و در قالب پویش‌های متنوع برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: در شرایط کنونی و با توجه به کمبود منابع آبی تغییر الگوی کاشت مبتنی بر گونه‌های بومی و مقاوم به کم‌آبی در دستور کار سازمان و نهادهای اجرایی است.
بضاعتی پور افزود: موفقیت برنامه‌های اجرایی مدیریت شهری و درختکاری بدون مشارکت مؤثر سازمان‌های مردم‌نهاد و شهروندان امکان‌پذیر نیست.
وی اضافه کرد: تمامی پویش‌ها و برنامه‌ها اجرایی در طرح ملی «درخت دوستی بنشانیم» باهدف آگاه‌سازی اقشار مختلف شهروندی در سطح شهر اطلاع‌رسانی شده و با تبلیغات گسترده محیطی سعی در جلب حداکثر شهروندان داریم.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج همچنین افزود: کاشت  درخت به‌جای سبدهای زباله بی‌نظمی بصری ایجادشده را بهبود می‌بخشد و نقش بسزایی در زیباسازی معابر شهر کرج خواهد داشت.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین