کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیش‌بینی افت شدید قیمت مرغ

ایسنا , 4 اسفند 1399 ساعت 10:55

حزب الله:معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: با توجه به شیوع کرونا و نگرانی در خصوص ورود به موج چهارم و اعمال محدودیت‌های جدید، پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده با مازاد مرغ مواجه و قیمت آن افت جدی داشته باشد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مجتبی تقی زاده  با اشاره به گلایه شهروندان از بالا بودن قیمت مرغ و تخم مرغ در استان اظهار کرد: ما در زمینه تولید مرغ تنها ۲۲ درصد از نیاز روزانه خود را تامین می‌کنیم و مابقی مرغ گرم مصرفی مردم از استان تهران، قزوین و مازندران وارد می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مرغ زنده در استان‌های نام برده شده بین ۱۹.۵ تا ۲۰ هزار تومان است و بعد از کشتار به حدود ۲۷ هزار تومان می‌رسد.
این مسئول با اشاره به اینکه البرزی‌ها روزانه حدود ۱۵۰ تن مرغ مصرف می‌کنند، گفت: تنها امکان تامین حدود ۴۰ تن از این نیاز با قیمت مصوب تنظیم بازاری یعنی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان وجود دارد.
وی اضافه کرد: مرغ‌های تنظیم بازاری در بازار روزهای استان توزیع می‌شود و قطعا پاسخگوی نیاز تمامی شهروندان نخواهد بود.
تقی زاده توضیح داد: با توجه به اینکه اواسط بهمن ماه شاهد جوجه ریزی ۱۲۷ میلیون قطعه جوجه در مرغداری‌های کشور بوده‌ایم پیش‌بینی می‌شود طی هفته آینده قیمت مرغ وضعیت تعادل برسد.
وی اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا و نگرانی در خصوص ورود به موج چهارم و اعمال محدودیت‌های جدید، حتی پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده با مازاد مرغ مواجه و قیمت آن افت جدی داشته باشد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی البرز در خصوص وضعیت تولید تخم مرغ در استان گفت: روزانه در البرز ۴۰ تن تخم مرغ با نرخ تنظیم بازاری توزیع و ۴۶ تن هم به تهران ارسال می‌شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو تخم مرغ باید ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان باشد و مردم برای خرید یک شانه حدود دو کیلوگرمی باید حدود ۳۵ هزار تومان پرداخت کنند.
تقی زاده افزود: در صورتی که عرضه کننده، تخم مرغ را با نرخی بیش از قیمت اعلام شده به فروش برساند مردم باید مراتب را به بازرسی گزارش دهند تا با متخلف برخورد شود.


کد مطلب: 248144

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/248144/پیش-بینی-افت-شدید-قیمت-مرغ

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com