تاریخ انتشاردوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
plusresetminus
حزب الله:منابع آگاه از پیام محرمانه پادشاه عربستان به رئیس جمهوری آمریکا و درخواست از وی برای منتشر نکردن گزارش مرگ روزنامه‌نگار منتقد سعودی پرده برداشتند.
۰
کد مطلب : ۲۴۸۱۴۱
درخواست ملک سلمان از بایدن برای عدم انتشار گزارش مرگ خاشقجی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، چند منبع آگاه در گفت‌وگو با سایت ویکی لیکس سعودی فاش کردند که ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی در پیامی محرمانه از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواسته است که گزارش تهیه شده درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را منتشر نکند.
طبق گفته این منابع، ریما بنت بندر بن سلطان، سفیر ریاض در واشنگتن این پیام را تقدیم بایدن کرده است.
منابع مذکور در ادامه تصریح کردند که ملک سلمان در این پیام بر آمادگی عربستان برای گفت‌وگو با دولت بایدن بر سر مسائل مختلف و خواسته‌های آمریکا تأکید کرده و درمقابل این مسئله خواستار منتشر نکردن گزارش قتل خاشقجی شده است.
یک منبع آمریکایی شنبه در گفتگو با روزنامه عربی۲۱، اعلام کرد، گزارش اطلاعاتی دولت جو بایدن درباره جمال خاشقجی که در کنسولگری این کشور در استانبول توسط تیم عربستانی ترور شد، هفته اول مارس منتشر خواهد شد.
این منبع اعلام کرد، گزارش به صورت کامل منتشر نخواهد شد. دولت آمریکا برخی مسائل سیاسی و امنیتی را درباره گزارش در نظر خواهد گرفت.
به گفته روزنامه واشنگتن پست، در گزارش مذکور آمده است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دستور قتل خاشقجی را داده است.
این گزارش خلاصه نتایج اطلاعاتی درباره پرونده خاشقجی است و انتشار آن احتمالا فضای بین دولت بایدن و ریاض را پر تنش خواهد کرد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین