تاریخ انتشاريکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
plusresetminus
حزب الله:سینماگران ابراز امیدواری می‌کنند که فیلم‌های خوب، حتی در شرایط کرونا دیده می‌شوند.
۰
کد مطلب : ۲۴۸۰۷۰
صف طولانی اکران فیلم‌های سینمایی/ مردم با سینما آشتی می‌کنند؟
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پنجاه و هفت فیلم، متقاضی حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بودند. این در حالی است که برخی کارگردانان یا تهیه کنندگان، فیلم هایشان را با دلایل خاص خود به جشنواره ارائه نکردند. این بدان معناست که تعداد فیلم‌های آماده اکران از پنجاه و هفت فیلم بالاتر می‌رود. همچنین تعداد قابل توجهی از آثار سال گذشته نیز هنوز رنگ اکران به خود ندیده اند. با توجه به شرایط بحرانی کنونی برخی سازندگان فیلم این خطر را نمی‌کنند در شرایطی که، یک سوم ظرفیت بلیت‌ها فروخته می‌شود، فیلم هایشان را اکران کنند چرا که نگران بازگشت سرمایه و سودآوری آن هستند. در این میان به اکران آنلاین می رسیم که فیلم‌ها در این شرایط طعم قاچاق را می‌چشند. حال این پرسش مطرح هست که سرمایه گذاران باز هم پول‌های خود را وارد این صنعت می‌کنند یا خیر؟!
ابراز امیدواری ساداتیان از بهبود شرایط سینما
سید جمال ساداتیان تهیه کننده سینمای ایران و داور جشنواره سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره گفت: سینما و حوزه هنر جذابیت هایش فراتر از مسائل اقتصادی است؛ سرمایه گذران کاملا توجیه هستند و شرایط را درک می‌کنند و چون دغدغه فرهنگی دارند همچنان تمایل برای سرمایه گذاری فیلم‌ها را دارند.
وی درباره متقاضیان اکران نوروزی توضیح داد: به طور حتم فیلم‌هایی که قابلیت و توانایی دیده شدن دارند با یکسری شرایط برای اکران، مردم از آن استقبال خواهند کرد. به عنوان مثال این شرایط می‌تواند یک تضمین کوچک از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.
ساداتیان درباره ایجاد اکران آنلاین گفت: اکران آنلاین حتی اگر کرونا هم نبود باید انجام می پذیرفت. حال کرونا بهانه‌ای شد که اکران آنلاین به مرحله عمل برسد. اما متاسفانه، چون قانون مدون و محکمی در این زمینه وجود ندارد فیلم‌ها قاچاق می‌شود؛ حتی فیلم‌های آمریکایی نیز در اکران‌های آنلاین امکان قاچاق آن‌ها وجود دارد.
تهیه کننده فیلم «متری شیش و نیم» در پاسخ به این پرسش که در این زمینه از چه نهاد‌هایی انتظار دارید، گفت: از قوه قضاییه، پلیس و دیگر نهاد‌های مربوطه انتظار می‌رود که این مسئله را پیگیری کنند.
ساداتیان با ابراز امیدواری از شرایط حال حاضر سینما گفت: پس از بحران کرونا اتفاق‌های خوبی در سینما رخ میدهد و این قابلیت را دارد که پیشرفت کند، مثلا دیدیم در جشنواره امسال مردم برای دیدن فیلم خوب ساعت ۹ صبح به سینما‌ها آماده بودند و به سانس فوق العاده هم رسید.
وی گفت: فیلم خوب حتما دیده خواهد شد. در میان ترافیک فیلم‌ها باید پذیرفت یکسری از فیلم‌ها که قابلیت ویژه‌ای ندارند سوخت می‌شوند و ظرفیت اکران عمومی ندارند و همان اکران آنلاین برایشان بهتر است. فیلم‌های خوب راهشان را پیدا می‌کنند و حتما دیده خواهند شد.
دعای تهیه‌کننده سینما برای نابود نشدن فیلم‌ها در صف اکران
علی سرتیپی دیگر تهیه کننده سینما ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: معضل اصلی این روز‌های سینما ویروس کرونا است و اگر از شر این ویروس خلاص شویم استقبال بسیار خوبی از سینما‌ها می‌شود و مردم بسیار علاقه مند هستند که فیلم‌ها را ببینند. حتی در حال حاضر هم مردم سینما را دوست دارند و فیلم‌های بسیار خوبی ساخته شده اند.
وی گفت: اگر فکر کنیم، چون کرونا آمده کاری نکنیم اشتباه است و نمی‌شود تولید را متوقف کرد و به هر حال باید امیدوار  بود.
سرتیپی درباره سرمایه گذاران فیلم گفت: در حال حاضر تعداد سرمایه گذار کم شده است و این شرایط طبیعی است و برخی همچنان سرمایه گذاری می‌کنند، چون که دغدغه فرهنگی دارند و مسائل اقتصادی اولویتشان نیست و می دانند که بازگشت سرمایه شان قطعی نیست.
سرتیپی درباره ایجاد اکران آنلاین گفت: این اکران برای یک سری فیلم‌های خاص خوب است و برای فیلم‌های دیگر چندان مناسب نیست، چون بازگشت سرمایه ندارد.
وی در پایان گفت: در حال حاضر درگیر مسئله کرونا هستیم که غیرقابل پیش بینی است و ما باید کارمان را کنیم و دعا کنیم که در ترافیک اکران، فیلم سوزی اتفاق نیفتد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین