کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حضوری یا مجازی بودن آموزش ها تاثیری در نرخ «شهریه» مدارس ندارد

ایسنا , 3 اسفند 1399 ساعت 9:11

حزب الله:
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام وضعیت شکایات ثبت شده از سوی والدین پیرامون ثبت نام، شهریه و روند آموزش ها در مدارس غیردولتی تاکید کرد که حضوری یا مجازی بودن آموزش ها تاثیری در نرخ شهریه ندارد؛ ضمن آنکه دریافتی معلمان نیز به این علت تغییری ندارد و موسسان باید حقوق معلم را طبق ضوابط و قرارداد بپردازند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سعید صالح با اشاره به وضعیت شکایات ثبت شده از سوی والدین پیرامون ثبت نام، شهریه و روند آموزش ها در مدارس غیردولتی اظهار کرد:بیش از نیمی از سال تحصیلی را پشت سر گذاشته ایم و شاهد بودیم که امسال میزان شکایات رسیده از سوی اولیاء درباره شهریه مدارس و مشکلات زمان ثبت نام نسبت به سال گذشته کمتر بود.

 
وی افزود: البته راه رسیدگی به مشکلات مدارس غیردولتی بسته نشده و اگر اولیاء در هر زمان شکایاتی داشته باشند می توانند از طریق سامانه مشارکت ها نسبت به ثبت و پیگیری آن اقدام کنند.
 
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا با حضوری شدن کلاس ها، مدارس حق افزایش شهریه بابت آموزش های حضوری را دارند یا خیر؟ گفت: شهریه ای که همه ساله مصوب و اعلام می شود به منظور ارائه خدمات آموزشی رسمی طی یک سال تحصیلی تعیین و از خانواده ها دریافت می شود بنابراین حضوری یا مجازی بودن آموزش ها تاثیری در نرخ شهریه ندارد؛ ضمن آنکه دریافتی معلمان نیز به این علت تغییری ندارد و موسسان باید حقوق معلم را طبق ضوابط و قرارداد بپردازند.
 
به گفته صالح، در ایام ثبت نام مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جاری  ۵۸۰ مورد شکایت در خصوص شهریه ها به ثبت رسید که از این تعداد ۲۸۰ پرونده مختومه شده و مابقی در سطوح مختلف در دست رسیدگی است.
 
وی اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۸ شورای سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی،  ۱۱۰ مورد توبیخ مدیر یا موسس، ۱۰ مورد عزل و محرومیت مدیر، ۲۰ مورد لغو مجوز و تعطیلی دائم مرکز یا آموزشگاه زبان، ۲۳ مورد تعطیلی موقت یک تا سه ساله مدرسه و  ۲۲مورد لغو مجوز و تعطیلی دائم مدرسه داشته است.


کد مطلب: 248015

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/248015/حضوری-یا-مجازی-بودن-آموزش-تاثیری-نرخ-شهریه-مدارس-ندارد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com