تاریخ انتشارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
plusresetminus
حزب الله:وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح کارخانجات یکتا گرانل میبد انتقال آب خلیج فارس به اردکان را امتیاز بزرگی برای توسعه یزد دانست و گفت: این خط انتقال تا پایان سال اجرایی خواهد شد.
۰
کد مطلب : ۲۴۷۹۷۳
تحولی عظیم در توسعه یزد با راه اندازی خط انتقال آب خلیج فارس به اردکان ایجاد خواهد شد/ با تکیه بر راهبرد مقاومت از شرایط سخت عبور کردیم/رشد ۳۸ درصدی مجوز های صنعتی صادره نشانگر ثبات اقتصادی است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علیرضا رزم حسینی در سخنان کوتاهی در این مراسم، بیان کرد: همچنین خط دوم انتقال آب برای انتقال و شیرین سازی آب از هرمزگان به اصفهان از استان یزد می‌گذرد و استان یزد دارای ۲ خط لوله مستقیم از خلیج فارس خواهد بود که این نیز یکی دیگر از مزایای این استان است.
هموار شدن مسیر توسعه با انتقال آب خلیج فارس به یزد
وی تصریح کرد: آمدن‌ آب در کنار مردم سخت کوش،جوانان توانمند راه توسعه را در این استان بیش از پیش هموار خواهد کرد.
تمرکز وزارت صمت در حوزه معادن و فرآوری مواد معدنی در استان یزد
وزیر صمت با بیان این که یزد رتبه دوم معدنی کشور در اختیار دارد، گفت: ۵۲ عنصر کشف شده معدنی در این استان وجود دارند و وزارت صمت در حوزه معادن این استان و فراوری معدنی تلاش خواهد کرد.
عزم جدی وزارت صنعت در تسهیل ورود سرمایه‌گذاران به حوزه صنعت
رزم حسینی با بیان اینکه این استان در حوزه های نساجی، کاشی و فولاد قطب به شمار می رود ، ادامه داد: سرمایه گذاران مجاهدین اقتصادی و به تعبیر مقام معظم رهبری عابدان هستند و وزارت صمت در حوزه تسهیل سرمایه گذاری در زمینه های مختلف تمام تلاش خود را می کند.
وی همچنین یکی از توفیقات این استان را همدلی مردم و مسئولان برای توسعه دانست و با توجه به این نکته گفت: این که پیشرفت، دغدغه مردم و مسئولان است برای یزد یک امتیاز محسوب می شود.
با تکیه بر راهبرد مقاومت از شرایط سخت عبور کردیم
وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امروز در شرایط سخت جنگ سه ساله و همچنین ویروس کرونا قرار داریم که این دو مشکل اگر در هر کشوری به صورت همزمان پیش می آمد آن کشور با مشکل مواجه می شد اما با درایت رهبری، همت دولت و مسئولان و تکیه بر راهبرد مقاومت با کمترین هزینه از این شرایط عبور کردیم.
رشد بالای تولید در ۲۹ رشته صنعتی علیرغم همه مشکلات
رزم حسینی همچنین تصریح کرد: در ۲۹ رشته صنعتی رشد بالایی در تولید و صادرات داشتیم و مجوز تاسیس واحدهای صنعتی در ۱۰ ماه امسال رشد ۳۸ درصدی داشته است.
رشد ۳۸ درصدی مجوز های صنعتی صادره نشانگر ثبات اقتصادی است
وی رشد 38 درصدی صدور مجوز های صنعتی در ۱۰ ماهه را نشان از امید مردم به سرمایه‌گذاری، امنیت پایدار، توسعه و نشانگر ثبات سیاسی و اقتصادی دانست.
۷۵ درصد از صادرات کشور به ۱۵ کشور همسایه است
وزیر صمت همچنین بیان کرد: صادر کننده فولاد، انواع فلزات رنگی و پتروشیمی هستیم و ۷۵ درصد صادرات کشور به ۱۵ کشور همسایه نشانگر قابلیت‌های ما در این حوزه است‌.
رزم حسینی همچنین تصریح کرد: اگر فشار جنگ و تحریم نبود اکنون یکی از کشورهای صنعتی برتر منطقه بودیم که به حمدالله با تمام این شرایط در این مسیر در حال حرکت هستیم.
وی گفت : مسیر توسعه کشور با تعامل مردم ، مجلس و دولت هموارتر می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز و فردا (شنبه و یکشنبه) مهمان یزدی ها خواهد بود و ۴ طرح صنعتی و معدنی را با میزان سرمایه گذاری یک هزار و ۹۰۸ میلیارد تومان و اشتغال بالغ بر ۹۰۰ نفر مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد داد.
منبع : وزارت صنعت معدن و تجارت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین