تاریخ انتشارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
plusresetminus
حزب الله: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پیامی توئیتری به تشریح اهداف سفر روز شنبه اش به ایران پرداخت.
۰
کد مطلب : ۲۴۷۹۲۷
گروسی: برای یافتن راهکار به ایران می روم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«رافائل گروسی» در صفحه توئیتر خود نوشت: من فردا به منظور دیدار با مقامات ارشد ایران برای یافتن راهکار قابل توافق دوجانبه و قابل تطبیق با قوانین ایران به تهران سفر می‌کنم تا سازمان بین‌المللی انرژی اتمی بتواند به فعالیت‌های راستی‌آزمایی اصلی در ایران ادامه دهد. به موفقیت امید داریم و این به سود همه است.
گفتنی است، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز پنج شنبه (به وقت واشنگتن) گفت که مقامات کاخ سفید دعوت اتحادیه اروپا برای شرکت در نشستی با حضور ایران و قدرت‌های جهان با محور بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران را می‌پذیرد.
شایان ذکر است که توافقنامه هسته‌ای ایران با نام رسمی «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) در سال ۲۰۱۵ به امضای ایران و گروه ۱+۵ (ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) و اتحادیه اروپا رسید.
طبق این توافقنامه، ایران مجاز به غنی سازی اورانیوم تا غنای ۳.۶۷ درصد است و در ازای آن، سایر طرف‌های امضاکننده این توافق ملزم به لغو تحریم‌های اقتصادی خود علیه ایران شدند.
به رغم رضایت تمام طرف‌ها از مفاد این توافقنامه، دولت ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در ماه مه ۲۰۱۸ به طور یکجانبه از این توافق خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران را دوباره وضع کرد که این اقدام واشنگتن در کنار انفعال طرف‌های اروپایی و عدم اقدام مستقلانه آنها در جهت جبران پیامدهای این خروج، مقامات تهران را واداشت تا طبق مفاد برجام در روندی گام به گام تعهدات برجامی خود را کاهش دهند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین