تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
plusresetminus
حزب الله: یک انتشارات فرانسوی قصد دارد کتابی از «مارسل پروست» را که پیش‌تر هرگز چاپ نشده بود روانه بازار کند.
۰
کد مطلب : ۲۴۷۸۸۳
انتشار کتابی از «مارسل پروست» برای نخستین‌بار
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،انتشارات فرانسوی «گالیمار» اعلام کرده است ماه آینده کتابی از «مارسل پروست» نویسنده فرانسوی را منتشر می‌کند که پیش‌تر هرگز به چاپ نرسیده بود.
این کتاب که با عنوان «هفتاد و پنج صفحه» منتشر خواهد شد شامل نوشته‌هایی است که در سال ۱۹۰۸ و در حوالی زمانی که «پروست» نگارش رمان هفت‌جلدی «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» را آغاز کرده بود نوشته شده است.
صفحات این کتاب بخشی از مدارکی بودند که در مجموعه «برنارد دفالیوس» نگهداری می‌شدند. «برنارد دفالیوس» ناشری فرانسوی بود که در سال ۲۰۱۸ درگذشت.
«دفالیوس» در زمان حیاتش بر انتشار آثار متعددی از «پروست» که پس از مرگ این نویسنده منتشر می‌شدند نظارت داشت و نخستین‌بار در پیش‌گفتار یکی از کتاب‌های «پروست» به وجود نوشته‌های «هفتاد و پنج صفحه» اشاره کرد.
تصور می‌شد این نوشته‌ها گم شده باشند و دانشگاهیان فرانسوی دهه‌ها به دنبال این نوشته‌ها بودند تا جایی که برخی به این نتیجه رسیدند این نوشته‌ها هرگز وجود نداشته‌اند.
این هفته انتشارات «گالیمار» اعلام کرد علاوه بر نوشته‌های «هفتاد و پنج صفحه» دو اثر چاپ‌نشده دیگر از «پروست» را که در سال ۱۹۴۹ توسط برادرزاده «پروست» به «دفالیوس» هدیه شده بود نیز کشف کرده است.
این انتشارات بی‌آن‌که جزئیات بیشتری از «هفتاد و پنج صفحه» ارائه کند اعلام کرد این اثر می‌تواند یک قطعه مهم از پازل باشد و اطلاعات جدیدی درباره کتاب هفت‌جلدی این نویسنده ارائه کند.
هنوز تاریخی برای انتشار ترجمه انگلیسی این اثر اعلام نشده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین