کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لزوم همکاری و قرنطینه اجباری افراد مبتلا به کرونا؛

هر فرد PCR مثبت را مبتلا به کرونای جهش‌یافته انگلیسی بدانید

30 بهمن 1399 ساعت 11:04

حزب الله:استاندار زنجان گفت: با توجه به شناسایی موارد مثبت کرونای جهش‌یافته انگلیسی در استان قزوین و مجاورت و تعاملات موجود با این استان، اکنون هر فرد دارای PCR مثبت باید مبتلا به کرونای جهش‌یافته انگلیسی محسوب شود و این افراد باید اجباراً قرنطینه شوند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۲۹ بهمن‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با تاکید بر لزوم عملیاتی کردن مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا و تهیه طرح و ارائه عملیاتی توسط مسئولان استانی، اظهار کرد: اعداد و شاخص‌های موجود، نشان‌دهنده رها کردن شهرستان ابهر بوده، به طوری که رهگیری در این شهرستان به جای افزایش، کاهش یافته است.
وی با اشاره به ابتلای پنج فرد به کرونای جهش‌یافته انگلیسی و فوت یک فرد بر اثر این ویروس در استان قزوین، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده در این استان، فرد فوت شده هیچ مسافرتی به خارج از کشور انجام نداده و ارتباطی با افراد بازگشته از سفر نداشته و تنها برای تهیه دارو به استان البرز سفر کرده بود.
این مسئول با بیان اینکه اکنون هر فرد دارای PCR مثبت باید مبتلا به کرونای جهش‌یافته انگلیسی محسوب شود و این افراد باید اجباراً قرنطینه شوند، تصریح کرد: یقین بدانید اگر شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان قزوین صحت داشته باشد، آثار آن در شهرستان‌های ابهر و خدابنده خواهد بود، بنابراین نظارت و رهگیری باید بسیار جدی انجام شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه فوت ناشی از بیماری کرونا در سایر استان‌ها افزایش یافته و مثل روز روشن است که علائم آن را در استان زنجان نیز خواهیم دید، گفت: امروز علامت‌های روشنی داریم که توجه نکردن به این علائم، آغاز پیک چهارم کرونا را به همراه خواهد داشت. اگر مردم و مسئولان استان به صورت قوی و میدانی به بحث پیشگیری از شیوع کرونا ورود پیدا نکنند، پیک بعدی کرونا آغاز می‌شود و فاجعه بعدی را هیچ‌کس نمی‌تواند تشخیص دهد.
حقیقی با بیان اینکه کرونای جهش‌یافته انگلیسی افراد سنین ۵ تا ۱۷ سال را درگیر کرده و میزان سرایت بالایی داشته و آثار خود را تا ۷۲ ساعت در بدن نشان می‌دهد، بنابراین همه گروه‌های سنی اعم از کودک و نوجوان و غیره باید حتماً از ماسک استفاده کنند، اظهار کرد: باید پروتکل عملیاتی برای هرگونه برگزاری مراسم تجمعی در استان زنجان طراحی و اجرا شود. همچنین طرح شهید سلیمانی باید به صورت جدی اجرا شده و رها نشود.
وی با بیان اینکه در دوران کرونایی موجود نباید رسانه‌ها برای انجام مصاحبه به دنبال مسئولان بدوند، بلکه خود مسئولان باید برای انجام مصاحبه به رسانه‌ها مراجعه کنند تا اطلاع‌رسانی دقیقی انجام شود، افزود: سامانه اطلاع‌رسانی کروناویروس باید فعال شده و عملکرد دستگاه‌های استان در خصوص سالمندان نیز بررسی و نظارت شود.
این مسئول با تاکید بر لزوم تدوین طرح جامع برای پیشگیری از تجمع بیش از حد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی در مطب‌های خصوصی، آزمایشگاه‌ها و ...، افزود: اکنون باید امکان گرفتن تست کرونا در مطب‌های خصوصی از افراد مشکوک به کرونا فراهم شود و در صورت گرفتن تست و مثبت بودن آن، باید بلافاصله درمان فرد مبتلا پیگیری شده و در زیرمجموعه طرح شهید سلیمانی قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در استان زنجان، با بیان اینکه دادستان زنجان باید یک شعبه ویژه برای رسیدگی به تمکین‌نکنندگان از پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه شدن افراد مبتلا به کرونا در نظر بگیرد، تصریح کرد: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی «هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود، جرم بوده و باید رسیدگی شود»، بنابراین همه افراد باید اصول اولیه بهداشتی را برای مقابله با کرونا رعایت کنند.
وی با اشاره به تشکیل ستاد عذرخواهی و سفر نکردن به استان، خاطرنشان کرد: سامانه اطلاع‌رسانی برای ورود مسافران به استان زنجان باید طراحی شود تا قبل از ورود آنان، اطلاعات مورد نظر ثبت شود. همچنین باید در زمان ورود، تست PCR را تا ۷۲ ساعت گذشته همراه خود داشته باشند، در غیر این صورت از آنان تست گرفته می‌شود و در صورت مثبت بودن، ایزولاسیون و قرنطینه خواهند شد که مسئولیت این امر با اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان است.


کد مطلب: 247875

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/247875/فرد-pcr-مثبت-مبتلا-کرونای-جهش-یافته-انگلیسی-بدانید

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com