تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
plusresetminus
حزب الله:مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اعلام اینکه امروز، پنجشنبه در نیمه غربی کشور و جمعه در مرکز شمال شرق و بخش هایی از شرق کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد اظهار کرد: این کاهش دما حدود ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود.
۰
کد مطلب : ۲۴۷۸۷۳
کاهش محسوس دما در بخشهایی از کشور از امروز
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،صادق ضیاییان  با اشاره به پیش بینی کلی وضع آب و هوا بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری، گفت: امروز، پنج شنبه ۳۰ بهمن ماه، ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان های اردبیل ، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس، بوشهر، اصفهان و غرب یزد بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.
وی افزود: همپنین در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه، اول اسفندماه در خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گیلان، مازندران، گلستان، کرمان، فارس، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده و وزش باد شدید رخ می دهد گفت: روزهای شنبه، دوم اسفند و یکشنبه، سوم اسفند در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور، غرب سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز و دوشنبه در شرق سواحل دریای خزر بارش برف و باران پیش بینی می شود.
ضیاییان ادامه داد: همچنین روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در استان های کرمان، هرمزگان، جنوب فارس و خراسان جنوبی نیز رگبارهای پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.
وی با اعلام اینکه امروز، پنجشنبه در نیمه غربی کشور و جمعه در مرکز شمال شرق و بخش هایی از شرق کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد اظهار کرد: این کاهش دما حدود ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود. پنجشنبه در غرب، جنوب غرب، مرکز، شرق، شمال شرق و برخی مناطق جنوب شرق کشور به سبب وزش باد شدید پدیده گردوخاک دور از انتظار نیست.
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد که به سبب افزایش ارتفاع برف در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی در روزهای پنجشنبه و جمعه احتمال وقوع بهمن در این مناطق وجود دارد. همچنین از امروز تا یکشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج است.
ضیائیان وضعیت جوی پایتخت را نیز پیش بینی کرد و گفت: امروز، پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه دمای هوای تهران در کمترین و بیشترین حالت خود بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد، فردا جمعه، اول اسفند بین ۵ تا ۱۱ درجه سانتیگراد و روز شنبه، دوم اسفندماه بین ۳ تا ۱۲ درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود. همچنین امروز آسمان تهران ابری، همراه با بارش باران در بعدازظهر افزایش باد و رگبار باران با احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین